آپدیت جدید «مک او اس ونتورا»

آپدیت جدید «مک او اس ونتورا»

این نسخه به ابزار جدید Stage Manager مجهز شده و تغییراتی را نیز در جهت ارتقای عملکرد اپلیکیشن‌های Mail، Safari، Spotloight و… به خود دیده است.

کد خبر : ۱۰۷۵۸۸
بازدید : ۱۶۳۶

اپل در رویداد توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۲، علاوه بر معرفی آی او اس ۱۶ و آیپد او اس ۱۶، از به‌روزرسانی جدید مک او ونتورا -macOS Ventura- نیز پرده برداشت.

نسخه‌ای که از قابلیت‌های متعدد و کاربردی بهره می‌برد و می‌تواند تجربه‌ای جدید از کار سیستم عامل مک را برای کاربران به ارمغان آورد. این نسخه به ابزار جدید Stage Manager مجهز شده و تغییراتی را نیز در جهت ارتقای عملکرد اپلیکیشن‌های Mail، Safari، Spotloight و… به خود دیده است.

آپدیت

این تغییرات به نحوه بوده که مک او اس را به آی او اس نزدیک‌‎تر و شبیه‌تر کرده است. در این میان، اپلیکیشنٍSpotlight با آپدیت‌هایی همراه شده و اکنون می‌تواند عکس‌های را در لایبرری تصاویر پیدا کند و یا جست‌وجو را بر اساس لوکیشن، افراد، صحنه‌ها، اشیا و حتی متن موجود در تصاویر انجام دهد.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، دستوراتی همچون شروع تایمر و یا اجرای یک میانبر را صادر کنند. این اپلیکیشن به قسمت پایینی هوم اسکرین آی او اس اضافه شده است.

آپدیت
در خصوص تغییرات اپلیکیشن Mail باید گفت که به امکاناتی همچون پیش‌نمایش کامل‌تر، پیشنهاد‌های فوری و اصلاح حین تایپ مجهز شده است. همچنین کاربران می‌توانند ایمیل‌ها را زمان‌بندی کرده و یا ارسال آن‌ها را لغو کنند. امکان تنظیم یادآور برای پیام‌ها و دریافت پیشنهاد‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های جدید Mail محسوب می‌شود.

اپلیکیشن سافاری نیز به قابلیتی جدید تحت عنوان Tab Groups مجهز شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا ببیند که دوستانش چه تب‌هایی را مشاهده می‌کنند. همچنین می‌توانند از طریق مرورگر، تماس برقرار کرده و یا مکالمه‌ای را آغاز کنند.

آپدیت

سافاری همچنین به قابلیت پشتیبانی از Passkeys مجهز شده که قرار است جایگزین روش سنتی رمز عبور شود. اخیرا شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت متعهد شدند تا پشتیبانی از قابلیت ورود بدون رمز عبور را به دستگاه‌های موبایلی، دسکتاپ و پلتفرم‌های مرورگر خود اضافه کنند.

از جمله تغییرات اعمال شده در اپلیکیشن Messages می‌توان به امکان ویرایش و لغو ارسال پیام‌ها، نشانه‌گذاری به عنوان خوانده نشده و بازیابی آن‌ها در مواقع حذف ناخواسته اشاره کرد. همچنین قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن Messages اضافه شده که امکان کار مشترک روی فایل‌ها را برای افراد راحت‌تر می‌کند.

آپدیت
این سیستم عامل همچنین به قابلیتی به نام Hand-off مجهز شده که امکان انتقال کار‌ها میان دستگاه‌های اپل همانند آیفون‌ها و مک‌ها را فراهم می‌کند. همچنین در مک او اس ونتورا، کاربران می‌توانند از دوربین آیفون به عنوان وبکم برای ارتباط تصویری در رایانه‌های اپل استفاده کنند.

در اینجا کابر می‌تواند از دو حالت Center Stage و Portrait Mode به همراه قابلیت Studio Light (که باعث روشن شدن چهره کاربر و تار شدن پس زمینه می‌شود) استفاده کند.

آپدیت
کاربران آی‌کلاد می‌توانند لایبرری اشتراکی تصویر را ایجاد کنند که تا شش نفر می‌تواننند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. همچنین مک او اس ونتورا می‌تواند پیشنهاد‌های هوشمندی را برای اشتراک‌گذاری تصاویر ارائه دهد.

از دیگر تغییرات و قابلیت‌های جدید در این نسخه می‌توان به ویژگی‌های مبتنی بر تشخیص برای اپلیکیشن‌های Visual Look Up، Weather و Clock، بازطراحی اپلیکیشن System Preferences و ابزار‌های امنیتی جدید همانند Rapid Security Responses اشاره کرد.

آپدیت

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید