قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۶۰۲
بازدید : ۵۸۳

فرادید | حرکت طلا در مسیر نزولی همچنان ادامه دارد. امروز ۱۸ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۳۸ درصد به ۱۸۴۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

قیمت طلا روز سه‌شنبه نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود باقی ماند، زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که برنامه‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی بزرگ نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا نگه می‌دارد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا و متعاقبا دلار را افزایش می‌دهد.

به گزارش فرادید؛ در همین حال، نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز همچنین نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به فلز گرانبها صعودی باقی می‌مانند، زیرا آن‌ها به دنبال دارایی برای محافظت از ثروت و قدرت خرید خود در یک محیط تورمی فزاینده هستند.

اگرچه قیمت طلا هفته گذشته را بالای ۱۸۵۰ دلار (سطح بحرانی) در هر اونس به پایان رساند، اما در تلاش برای یافتن حرکت صعودی ثابت است. طلا توانسته است خود را علی رغم داده‌های اشتغال قوی‌تر از حد انتظار نگه دارد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت: حرکت بالاتر در بازدهی ایالات‌متحده در آستانه حراج اوراق قرضه این هفته ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاران طلا را به وحشت می‌اندازد و دلار به دلیل این بازدهی بالاتر افزایش می‌یابد. دلار با تقویت بازده ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت که چشم انداز تکنیکال طلا همچنان سازنده است. با این حال، چشم‌انداز بنیادی مبهم است. وی افزود که داده‌های اقتصادی از اقدامات تهاجمی بیشتر سیاست پولی حمایت می‌کند.

او گفت: فدرال رزرو به طور قاطعانه‌ای هاوکیش باقی خواهد ماند و ما می‌توانیم بیش از دو افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را شاهد باشیم. با این حال، تورم همچنان یک مشکل است و هنوز هم بسیار بالاست. نوسانات بازار نیز در حال افزایش است. در حال حاضر، طلا در وسط قرار دارد.

بازار طلا درگیر جنگ بین افزایش تورم و موضع انقباضی فدرال رزرو برای کاهش قیمت‌ها شده‌است. با این حال، انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که چشم انداز بانک مرکزی ایالات متحده برای مهندسی رشد اقتصادی در حال کاهش است.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان انتظار دارند که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در تمایل ریسک سرمایه‌گذاران و ادامه افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا، معاملات طلا به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد. نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید