کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟

کتاب خواندن با صدای بلند چه فوایدی دارد؟

بچه‌هایی که یک ساعت در روز برایشان کتاب خوانده می‌شد، افزایش قابل توجهی در معیار‌های هوشی با بهره گیری از مهارت‌های فکری نشان دادند.

کد خبر : ۱۰۷۶۴۶
بازدید : ۴۷۵

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد کتاب خواندن برای کودکان کوچک، مهارت‌های زبان و سواد آن‌ها را تقویت می‌کند، اما داستان گویی برای بچه‌های بزرگتر نیز مفید است.

پژوهشگران ایتالیایی گزارش می‌دهند که خواندن روزانه یک ساعت کتاب در مدرسه برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله می‌تواند هوش آن‌ها را افزایش دهد.

«امانوئل کاستانو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ترنتو ایتالیا، گفت: «این آزمایش در ۳۲ مدرسه ابتدایی ایتالیا انجام شد، و کودکان معمولاً در حدود ۶ ساعت درس می‌خواندند.»

در گروه مداخله، معلم به مدت یک ساعت در روز، داستان‌های تخیلی متناسب با سن آن‌ها را با صدای بلند برای دانش آموزان می‌خواند. گروه کنترل به فعالیت‌های منظم خود ادامه دادند. در کل، این مطالعه شامل ۶۲۶ کودک بود.

در ابتدا و دوباره پس از چهار ماه، کودکان با دو معیار استاندارد مورد آزمایش قرار گرفتند: مقیاس هوش وکسلر برای کودکان (WISC-IV) و مقیاس سیستم ارزیابی شناختی (CAS ۲).

WISC-IV آنچه را که بچه‌ها می‌دانند یعنی واژگان، درک مطلب، شباهت‌ها، اطلاعات و استدلال کلمات را ارزیابی می‌کند. CAS ۲ "مهارت‌های فکری" مانند توجه و پردازش را بررسی می‌کند.

کاستانو گفت: «ما مشاهده کردیم بچه‌هایی که یک ساعت در روز برایشان کتاب خوانده می‌شد، افزایش قابل توجهی در معیار‌های هوشی با بهره گیری از مهارت‌های فکری نشان دادند.»

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید