قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۷۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۶۷۱
بازدید : ۴۵۲

فرادید | طلا نسبت به روز گذشته با افت قیمت روبه رو شد. امروز ۲۱ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۳۵ درصد به ۱۸۷۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

قیمت اونس طلا در بازار‌های آمریکا در روز جمعه به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته رسید. ثبت این رکورد پس از آن رخ داد که سهام وال استریت بدترین سقوط خود در سه هفته اخیر را تجربه کرد.

انتشار آمار جدید از نرخ تورم آمریکا و رسیدن این نرخ به بالاترین سطح در ۴۱ سال گذشته موجب نوسان در بسیاری از بازار‌ها شد.

به گزارش فرادید؛ اما این روند ادامه دار نشد و با افزایش بازدهی خزانه‌داری قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده قیمت طلا کاهش یافت.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و به تقاضا برای طلای با بازده صفر آسیب زد. قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانانی که تا سال آینده شاهد توقفی در افزایش نرخ‌ها نیستند، فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای نرخ بهره کلیدی خود را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد و احتمال حرکت مشابه در سپتامبر افزایش می‌یابد.

شمش اغلب به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما هزینه فرصت نگهداری آن زمانی که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نرخ‌های بهره کوتاه مدت را افزایش می‌دهد، بیشتر می‌شود.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید