پزشکی قانونی: فوتی‌های حادثه قطار مشهد ـ یزد ۱۴ نفر بودند

پزشکی قانونی: فوتی‌های حادثه قطار مشهد ـ یزد ۱۴ نفر بودند

تعداد قطعی فوتی‌ها ۱۴ نفر اعلام شد که ۲ نفر متعلق به طبس و ۱۲ نفر متعلق به یزد بودند که پیکر هشت نفر تشییع شده است.

کد خبر : ۱۰۷۷۰۹
بازدید : ۷۱۴

مدیرکل پزشکی قانونی یزد گفت: همه فوتی‌های حادثه قطار مشهد- یزد ۱۴ نفر بودند که یک مورد روز اول تحویل خانواده‌اش در طبس شد و علاوه بر هشت موردی که قبلا تحویل خانواده‌های آنان در یزد شده بود پنج پیکر دیگر تا ساعتی دیگر تحویل خانواده‌های آنان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، فریبرز آیتی افزود: دقایقی پیش ازمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی اصفهان آخرین نمونه‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار داده و همه موارد هویت مشخص شده است.

وی افزود: همکاران در محل سالن تشریح پزشکی قانونی در حال تطبیق اجساد هستند و باقیمانده اجساد تا دقایقی دیگر قابل تحویل خانواده‌ها می‌شود. این مسئول اظهار داشت: از صبح امروز هم کار پذیرش مصدومان حادثه در پزشکی قانونی یزد آغاز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد شنبه شب گفت: بلافاصله پس از حادثه قطار مشهد به یزد، تیم‌های پزشکی و امدادی استان با آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.

علی اکبر عزیزی در مورد علت کاهش آمار فوتی‌ها هم افزود: از آنجا که پیکر برخی از جانباختگان بر اثر شدت ضربه، متلاشی شده بود تیم‌های حاضر در محل، قطعات اجساد را در قالب ۲۲ کاور جهت تشخیص هویت جمع آوری کرده بودند که قابل شناسایی نبودند.

وی ادامه داد: پس از انتقال کاور‌ها به استان و بررسی‌های دقیق کارشناسی از سوی پزشکی قانونی بر روی باقی مانده اجساد، در نهایت با توجه به اعلام آمار مفقودی‌ها از سوی خانواده‌ها و بررسی‌های پزشکی قانونی، تعداد قطعی فوتی‌ها ۱۴ نفر اعلام شد که ۲ نفر متعلق به طبس و ۱۲ نفر متعلق به یزد بودند که پیکر هشت نفر تشییع شده است.

قطار مسافربری مشهد به یزد ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه، ۱۸ خردادماه در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) به علت برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از ریل خارج شد و تعدادی از مسافران مصدوم و شماری هم فوت کردند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید