قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۷۸۱
بازدید : ۶۴۵

فرادید | طلا وارد فاز افزایشی شد. امروز ۲۴ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۶.۰۷ درصد به ۱۸۲۶ دلار و ۳۴ سنت رسید

در روزجمعه به دلیل ریسک گریزی در بازار‌ها در آستانه سومین افزایش پیش بینی شده نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری، قیمت اونس طلا تا بالاترین سطح پنج هفته اخیر در روز جمعه رسید.

به گزارش فرادید؛ طلا که در مواقع بحران‌های اقتصادی به عنوان دارایی امن تلقی می‌شود، در اوایل جلسه به بالاترین میزان خود از ۹ می‌تا کنون رسید و به ۱۸۷۷ دلار و ۵سنت در هر اونس رسید. با این حال، بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز به بالاترین حد خود از ۹ می‌رسید که بر تقاضا برای طلای با بازده صفر تاثیر گذاشت.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، بازار طلا ممکن است در محدوده ۱۸۵۰ دلار در هر اونس گیر کند، زیرا احساسات در بازار نسبتاً ضعیف است.

اگرچه قیمت طلا در کوتاه مدت تا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس ثابت باقی می‌ماند، تحلیلگران وال استریت می‌گویند که این فلز گرانبها همچنان پتانسیل طولانی مدت زیادی دارد، زیرا فدرال رزرو نمی‌تواند فشار‌های تورمی را کاهش دهد.
جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: این واقعیت که طلا از حرکت معکوس به دلار آمریکا جدا شد، به من نشان می‌دهد که بازار‌ها با تاخیر به سمت حالت ریسک‌گریزی بسیار شدیدتر (به دلیل داده‌های تورم) حرکت می‌کنند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: فدرال رزرو کنترل تورم را از دست داده‌است که دیگر بحثی نیست. تنها کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که تقاضا را از بین ببرند و معلوم نیست تا کجا حاضرند این کار را انجام دهند؟

برخی تحلیلگران گفته‌اند که افزایش قیمت طلا در اواخر صبح روز جمعه نشانه آن است که سرمایه گذاران شروع به تردید در توانایی بانک مرکزی ایالات متحده برای مهار تورم کرده‌اند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست بازار در SIA Wealth Management گفت: «اقدامات بازار ارز عمدتاً در چند روز گذشته حول محور تقویت دلار آمریکا قبل از نشست هفته آینده فدرال رزرو انجام شده‌است و این امکان وجود دارد که بعد از آن شاهد اصلاح «خرید بر اساس شایعه را بخر و اخبار را بفروش» باشیم. «به جز مواقع افزایش دلار آمریکا، تصویر طلا دلگرم کننده بوده است. تورم همچنان بالاست و بازار‌ها بی‌ثبات می‌مانند و طلا را به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش، پناهگاهی دفاعی و محافظتی در برابر تورم با ارزش می‌کند.»

در میان تحلیلگران بی طرف، طلا همچنان درگیر جنگ بین فدرال رزرو و تورم است. شمش اغلب به عنوان پوشش تورمی در نظر گرفته می‌شود، اما هزینه فرصت نگهداری آن زمانی که فدرال رزرو نرخ‌های بهره کوتاه مدت را افزایش می‌دهد، بیشتر می‌شود، زیرا طلا سودی ندارد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید