قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۵

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۵

قیمت بیت کوین امروز ۲۵ خردادماه با ۵.۱۹ درصد کاهش نرخ به ۲۲,۲۳۱ دلار معادل ۷۳۲,۰۴۴,۵۹۹ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۸۰۹
بازدید : ۶۱۱

فرادید | بیت کوین همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۲۵ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۵.۱۹ درصد به ۲۲,۲۳۱ دلار معادل ۷۳۲,۰۴۴,۵۹۹ تومان رسید.

به جرات می‌توان گفت که خرس‌ها کنترل کامل بازار را برعهده گرفته اند. همین یک هفته پیش، بیت کوین چندین بار منطقه ۳۲۰۰۰ دلار را به چالش کشید، اما فایده‌ای نداشت چراکه ریجکت شدن قیمت در این ناحیه، رمزارز اول بازار را در مرحله اول تا زیر مارک ۳۰۰۰۰ دلار پایین کشاند.

به گزارش فرادید؛ نرخ تورم گزارش شده در ایالات متحده خبری بود که توانست روز جمعه بیت کوین را تا مرز ۲۹,۰۰۰ دلار کاهش دهد، ولی این پایان ماجرا نبود و وضعیت طی روز‌های تعطیلات آخر هفته و روز دوشنبه بدتر شد. به طوریکه قیمت در ابتدا، تا حدود ۲۷,۰۰۰ دلار کاهش یافت و سپس به ۲۵,۰۰۰ دلار رسید.

اما دیروز این حرکت شدت بیشتری پیدا کرد و بیت کوین بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد و به زیر ۲۳,۰۰۰ دلار سقوط کرد و منجر به لیکوئیدشدن بیش از یک میلیارد دلار پوزیشن لانگ شد.

در بحبوحه بحران ادامه دار قیمت، شاخص مقاومت نسبی ماهانه بیت کوین تا پایین‌ترین سطح تاریخی خود کاهش یافت و تعداد آدرس‌های روی سود این ارز به زیر ۵۰ درصد رسید.

علی‌رغم آشفتگی اخیر قیمت‌ها، دیدگاه استن دراکن میلر (Stan Druckenmiller)، سرمایه‌گذار قدیمی، نسبت به بیت کوین صعودی باقی مانده است. وی می‌گوید من در مواقع افزایش تورم، این دارایی را به طلا ترجیح می‌دهد.

فعلا که بیت‌کوین روندی نزولی دارد و سقوط ۱۸ درصد این ارز دیجیتال در یک هفته گذشته کل بازار را تحت تاثیر قرار داد. ازرش بازار رمزارز‌ها به حدود هزار میلیارد دلار رسید و این یعنی تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد دلار از ارزش بازار از دست رفته است.

در نمونه‌های قبلی ریزش بازار سطح قابل قبولی از حمایت در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه دیده شده است. برهمین اساس تحلیلگران عقیده دارند که احتمالا بیت‌کوین در محدوده ۲۱ هزار دلار حمایت می‌شود. این وضعیت تقریبا شبیه به سقوط بازار در دو چرخه قبلی خود است.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که حداکثر درد برای بازار بیت‌کوین ۱۳ هزار دلاری است. یک تحلیلگر با نام whalemap با نشان دادن سطوح حمایتی ادامه روند بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: بیت‌کوین از قیمت واقعی خود فاصله گرفت و حداکثر درد برایش ۱۳ هزار دلار است.

فرانسیس هانت، تحلیلگر بازار رمزارز‌ها هم عقیده دارد که نهایت درد برای بیت‌کوین ۸ هزار دلار است. او گفت: در محدوده ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار کمی نوسان داریم و حمایت بعدی ۱۵ هزار دلار است. اگر ۱۵ هزار دلار هم از دست برود حمایت بعدی ۱۲ هزار دلار است. بعد از آن ۸ تا ۱۰ هزار دلار حمایت است. اما این دیگر نهایت درد است و من خودم به ریزش تا ۸ هزار دلار باور ندارم.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید