قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۸۱۶
بازدید : ۳۸۸

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۲۵ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۸.۰۸ درصد به ۱۸۱۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.

قیمت اونس طلا و نقره در معاملات روز سه شنبه بازار‌های آمریکا به شدت کاهش یافت و هر دو فلز به پایین‌ترین حد چهار هفته اخیر خود رسیدند.

به گزارش فرادید؛ افزایش کم‌سابقه شاخص دلار آمریکا که این هفته به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید، در کنار بازدهی خزانه داری ایالات متحده که در این هفته به بالاترین حد در چند سال گذشته رسید، مهم‌ترین عناصر نزولی این فلزات به شمار می‌روند. اما به نظر می‌رسد امروز این افت قیمت در حال جبران است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس گفت: طلا بر اساس تصمیم سرمایه‌گذاران با فشار فروش مواجه شده است. پس از اینکه وال استریت به نقطه عطف تایید شده بازار نزولی رسید و بازده اوراق قرضه به بالاترین حد دو دهه اخیر رسید، سهام آسیایی روز سه‌شنبه سقوط کرد، زیرا ترس از این است که افزایش شدید نرخ بهره ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را به سمت رکود سوق دهد.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده می‌تواند فشار فروش کوتاه مدت بیشتری برای طلا ایجاد کند. بانک مرکزی ایالات متحده در مسیر افزایش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره است.

طلا در اطراف گزارش تورم ایالات متحده بی ثبات بود، اما در نهایت، جهت نزولی بود. فدرال رزرو اعتبار خود را در مورد کنترل تورم از دست می‌دهد و احتمال اینکه آن‌ها مجبور شوند ایالات متحده را به سمت رکود ببرند در حال افزایش است.

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد. دلار همچنان به عنوان پناهگاه امن منتخب بود و در نزدیکی بالاترین رقم دو دهه اخیر که در روز دوشنبه ثبت شد، ثابت ماند و بسیاری از سرمایه‌گذاران را از طلای با قیمت دلار دور کرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید