نخبه‌ای که برای تفریح کلاهبرداری می‌کرد!

نخبه‌ای که برای تفریح کلاهبرداری می‌کرد!

او همچنین پیج افراد سرشناس را هک‌می‌کرد و دست به اخاذی می‌زد. معمولا پول می‌گرفت تا برای انتقام‌جویی دست به این کار بزند. در کارش آنقدر حرفه‌ای بود که چند باری هم برای بازیکنان فوتبال کار کرد.

کد خبر : ۱۰۷۸۲۷
بازدید : ۶۴۷

سیما فراهانی | هوش بسیار بالایی دارد، در حدی که ادعامی‌کند می‌تواند سایت‌های بزرگ مثل شهرداری و هواپیمایی را هم هک کند، ولی تابه‌حال به‌خاطر ترس این کار را انجام نداده است.

تحصیلکرده است و قبلا نیز دانشجوی دانشگاه شریف بود. در عرض چند دقیقه کوتاه می‌تواند پول را به حساب مردم واریز و برداشت کند. کارش این بود که به‌عنوان مشتری، کالایی را از فروشنده می‌خرید، پول را به حساب فروشنده واریز و بعد از تایید طعمه‌اش، بلافاصله حساب او را هک و پولش را برداشت می‌کرد.

او همچنین پیج افراد سرشناس را هک‌می‌کرد و دست به اخاذی می‌زد. معمولا پول می‌گرفت تا برای انتقام‌جویی دست به این کار بزند. در کارش آنقدر حرفه‌ای بود که چند باری هم برای بازیکنان فوتبال کار کرد. حالا ماموران کلانتری او را دستگیر کرده‌اند و در گفتگویی ماجرای کلاهبرداری و هک حساب را روایت می‌کند:

بار چندم است که دستگیر می‌شوی؟
اولین‌بار است که پایم به کلانتری و پلیس باز شده است. من برای خودم کسی بودم و هیچ‌وقت دست به خلاف نزده بودم.

چرا دستگیر شدی؟
در فضای مجازی کلاهبرداری کردم. البته خیلی زیاد نبود. فقط برای هیجان دست به این کار می‌زدم.

شگرد کلاهبرداری‌ات چطور بود؟
مثلا در سایت‌های شیپور و دیوار، کالایی که برای فروش گذاشته بودند، انتخاب می‌کردم، با فروشنده تماس می‌گرفتم و پس از توافق به او می‌گفتم که نمی‌توانم سر قرار حاضر شوم و باید کالا را برایم بفرستد. از او شماره کارت می‌گرفتم و مبلغ را به حسابش واریز می‌کردم.

بعد از ارسال وقتی پیامک بانک برای فروشنده می‌رفت، حسابش را هک‌می‌کردم و پول را به حساب خودم برمی‌گرداندم. البته دستگاه رسیدساز جعلی هم داشتم.

گاهی اوقات کار به واریز پول نمی‌رسید، فروشنده با ارسال عکس رسید پرداخت موفق پول، فریب می‌خورد و کالا را ارسال می‌کرد. اما زمانی که فروشنده اصرار بر تایید واریز پول داشت، آن مبلغ را سریع به حسابش واریز می‌کردم و بعد از ارسال پیامک دوباره آن را به حساب خودم برمی‌گرداندم.

کسی متوجه کار تو نمی‌شد؟
نه. آنقدر سریع این کار را انجام می‌دادم که حتی بانک هم متوجه نمی‌شد و بعد از پیگیری صاحب حساب، بانک به او اطلاع می‌داد که حسابش هک شده است. نهایتا ٢٠ دقیقه فرصت داشتم تا بتوانم پول را به حساب خودم برگردانم.

با اموال سرقتی چه کار می‌کردی؟
هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌فروختم. من فقط برای هیجان این کار را انجام می‌دادم. کالا‌هایی که خودم نیاز داشتم و می‌خواستم بخرم، برای تفریح با این روش خریداری می‌کردم. حتی در مواقعی، فروشنده تماس می‌گرفت و خواهش‌می‌کرد که پول را به او برگردانم. من هم دلم برای او می‌سوخت و پول را به حسابش برمی‌گرداندم.

سیم‌کارت‌های مختلف داشتی؟
بله. هر بار که تماس می‌گرفتم، بعد از آن سیم‌کارت را دور می‌انداختم. گاهی اوقات هم که مطمئن بودم کسی این موضوع را پیگیری‌نمی‌کند، با همان سیم‌کارت به طعمه بعدی زنگ می‌زدم.

این کار را چطور یاد گرفتی؟
از وقتی یادم می‌آید من کار‌های کامپیوتری را بلد بودم. می‌دانم چطور سایت‌ها و پیج‌های مختلف را هک و از حساب مردم پول برداشت کنم. در این مورد کاملا حرفه‌ای هستم.

تحصیلات داری؟
دانشجوی فوق‌لیسانس دانشگاه شریف بودم که اخراج شدم. در رشته ساخت تولید درس می‌خواندم. جزو تیزهوشان بودم و درسم بسیار خوب بود. حتی دخترم هم همین الان در همان دانشگاه شریف درس می‌خواند و جزو تیزهوشان است.

تو که انقدر باهوش هستی چرا از این مهارتت در جا‌های بهتر استفاد نکردی که خلاف نکنی؟
کسی نبود که به من یاد بدهد. البته خودم هم هیجان این کار را بیشتر دوست داشتم.

پیج مردم را هم هک می‌کردی؟
بله، چند بار پیج افراد مهم را برای اخاذی هک‌کردم.

از طرف کسی اجیر می‌شدی؟
چند باری از طرف بازیکنان فوتبال اجیر شدم تا مثلا پیج فلان مدیر باشگاه یا فلان بازیکن را هک کنم. همه این موارد هم برای انتقام‌جویی و به زانو درآوردن طرف مقابل بود. وقتی کسی که مرا اجیر کرده بود، به خواسته‌اش می‌رسید، پیج را برمی‌گردانم. مثلا پیج‌هایی با بیش از ٢میلیون فالوئر را هک‌می‌کردم. آن فرد هم برای برگرداندن پیجش حاضر بود هرکاری بکند.

بازیکنان فوتبال از چه طریقی تو را شناختند؟
من سال‌ها در هتل کار می‌کردم. در همانجا نیز با بازیکنان مطرح فوتبال آشنا شدم. همین آشنایی باعث شد که یکی دو نفر از آنان پیشنهاد هک‌کردن پیج مدیر باشگاه را به من بدهند. یا اگر اختلافی با کسی داشتند از این طریق آن را حل‌می‌کردند و مسیر برایشان باز می‌شد.

به جز بازیکنان فوتبال، پیج افراد مشهور دیگری را هم هک کردی؟
من معمولا پول می‌گرفتم و پیج‌هایی با فالوئر‌های بسیار بالا را هک می‌کردم. اکثرا مشهور و مطرح بودند.

چقدر پول می‌گرفتی؟
بین ٥٠٠میلیون تا یک‌میلیارد تومان، ولی تعدادش زیاد نبود. چند بار بیشتر این کار را انجام ندادم.

از بازیکنان فوتبال چقدر گرفتی؟
چون خیلی سال پیش بود یادم نمی‌آید. فقط از یکی از آنان ٢٠میلیون تومان گرفتم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید