مشهورترین غذا‌های خیابانی جهان؛ از سوسیس بندری تا هات داگ!

مشهورترین غذا‌های خیابانی جهان؛ از سوسیس بندری تا هات داگ!

در کشور‌های مختلف جهان غذا‌های لذیذ زیادی برای خوردن پیدا می‌شود، اما خریدن غذا از یک فروشنده خیابانی انگار طعم بهتری به غذا می‌دهد و حس محلی‌تری با خود دارد.

کد خبر : ۱۰۷۸۸۳
بازدید : ۵۴۰۶

غذای خیابانی یکی از جاذبه‌های گردشگری و معرف فرهنگ خوراک هر کشور است؛ این غذا‌ها ارزانتر و صمیمانه‌تر سرو می‌شود و طرفداران پروپا قرصی هم دارد. در این گزارش با مشهورترین این غذا‌ها از اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

در کشور‌های مختلف جهان غذا‌های لذیذ زیادی برای خوردن پیدا می‌شود، اما خریدن غذا از یک فروشنده خیابانی انگار طعم بهتری به غذا می‌دهد و حس محلی‌تری با خود دارد. جالب اینکه کشور‌های مختلف، غذا‌های خیابانی خاص خود را دارند که یک جاذبه گردشگری هم محسوب می‌شود. در این گزارش با مشهورترین این غذا‌ها در جهان آشنا شوید.

مرغ تند

۱- مرغ تند؛ جامائی کا

وقتی از مرغ تند و فست فودی صحبت می‌شود حتما باید از کلبه‌های خیابانی و دودآلود جامائیکایی هم نام برد؛ دستور العمل این غذا کاملا مانند یک راز حفظ می‌شود، اما یک فرد خبره در طعم و مزه می‌تواند تشخیص دهد که این مرغ‌های با استخوان در مخلوطی از فلفل دلمه‌ای، آویشن، زنجبیل و پیاز مزه‌دار شده‌اند.

کباب کردن این مرغ‌ها روی یک باربیکیوی چوبی به نام پیمنتو که اغلب از یک بشکه روغن بازیافتی تهیه می‌شود، عطر نهایی را به مرغ اضافه می‌کند. مرغ تند و سریع جامائیکایی را با برنج و ماءالش عیر سرو می‌ک نند.

آرپاس

۲- آرپاس؛ کلمبیا

نان‌های حجیم و گرد ذرتی که از پنیر یا گوشت پر شده‌اند، یک فست فود (کمیدا راپیدا) محبوب در کلمبیاست؛ در کلمبیا هر منطقه غذا‌های مختلف خود را دارد؛ با این حال این غذا جایگاهی ملی دارد. آرپاس بسیار ضخیم‌تر از تورتیلا است و معمولا با پنیر کبابی پخته می‌شود. این یک خوراک پرمشتری برای صبحانه است و بوگوتا یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن این غذاست.

بانی چاو

۳- بانی چاو؛ آفریقای جنوبی

بانی به معنی خرگوش است، اما دوستداران این حیوان بانمک نگران نباشند، این میان وعده آفریقای جنوبی بدون خرگوش درست می‌شود.

این غذا یک نان توخالی است که با کاری معطر (معمولا مرغ یا گوشت گوسفند) پرمی‌شود و بله! درست حدس زدید این غذا ریشه‌ای هندی دارد. با این حال اکنون معروف‌ترین غذای خیابانی آفریقاست و هیچ سفری به آفریقای جنوبی بدون امتحان کردن آن کامل نمی‌شود.

پوتین

۴- پوتین؛ کبک، کانادا

بهترین میان وعده آخر شب در کانادا یک پوتین چرب است هرچند ما آن را پیشنهاد نمی‌کنیم! خوردن پوتین در آخر شب ممکن است خواب شما را مختل کند. مواد تشکیل دهنده این غذا ساده است: سیب زمینی سرخ شده و ترد که در دلمه پنیر و آب گوشت خیس شده‌اند.

پوتین را در سرتاسر کانادا خواهید یافت، اما در کبک فرانسوی زبان، جایی که منشأ این غذاست، بهترین انواع آن سرو می‌شود.

هات داگ

۵- ژامبون یا هات داگ؛ ایالات متحده آمریکا

باربیکیو یک تجارت جدی در ایالات جنوبی آمریکاست، جایی که یک رقابت سالانه بین آشپز‌های خیابانی برای به دست آوردن عنوان بهترین باربیکیو در جریان است و انواع گوشت سرو می‌شود، اما نوعی ژامبون تقریبا شیرین که به همراه یک سس BBQ غلیظ، در یک نان ساندویچی پر می‌شود از همه مشهورتر است.

ساندویچ هات داگ هم که دیگر در سراسر جهان پیدا می‌شود، ریشه آمریکایی دارد و جالب اینکه نوع خیابانی مشهوری از آن در اوکراین و سوئد پیدا می‌شود.

سیمیت

۶- ساندویچ سیمیت؛ ترکیه

شهرت جهانی ترکیه به خاطر کباب‌هایش است، اما کباب همه چیز نیست! نان‌های خوش طعمی که روی گاری‌های خیابانی در شهر‌های سراسر این کشور فروخته می‌شود، سیمیت، مثل امضای غذایی ترکیه شناخته شده است. ساندویچ‌های سیمیت اغلب برای صبحانه و در حال حرکت خورده می‌شود.

حلقه بزرگ پخته شده‌ای که با دانه‌های کنجد پوشانده شده و سبک‌تر از نان‌های شیرینی است گاهی با پنیر و گاهی با ژامبون پر می‌شود. سیمیت، همراهی عالی برای یک فنجان چای ترکی است.

گیمباپ

۷- گیمباپ؛ کره جنوبی

این روز‌ها که کی دراما‌ها شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند فرهنگ رایج غذا‌های خیابانی کره هم ترند شده و گیمباپ مشهورترین آنهاست. یک رول خوراکی بزرگ را تصور کنید، چیزی شبیه سوشی؛ این غذا با خوراک‌های دریایی یا تخم مرغ، گوشت گاو و هویج پر می‌شود.

برنج بخارپز و ورقه جلبک دریایی که همان گیم است، این مخلوط را می‌پوشاند و به شکل رول درمی‌آید. سئول با مغازه‌ها و غرفه‌های خیابانی‌اش مشهورترین شهر برای خوردن این سوشی کره‌ای است.

سوسیس بندری

۸- ساندویچ بندری؛ ایران

به نظر شما غذای خیابانی ایران چیست؟ ساندویچ بندری یا کباب لقمه؟ ممکن است بگویید فلافل! اما این قرص‌های نخودی و خوشمزه در تمام کشور‌های خاورمیانه شهرت دارند و به سختی می‌توان آن را یک استیریت فود ایرانی به حساب آورد.

جالب اینکه رژیم اسرائیل با آن ذات اشغالگر خود چند سالی است تلاش می‌کند این غذا و سالاد شیرازی را به نام خود بزند! با این حال بندری، یک خوراک سوسیس پر ادویه، یکی از رایج‌ترین غذا‌های خیابانی در ایران است که اغلب به دست آقایان و در خانه هم درست می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید