قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۳۰ خردادماه با ۵.۸۵ درصد افزایش نرخ به ۱۹,۷۵۷ دلار معادل ۶۳,۵۳۹,۹۵۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۹۵۰
بازدید : ۴۲۰

فرادید | بیت کوین با یک پله صعود وارد کانال ۱۹ هزاردلار شد. امروز ۳۰ خردادماه قیمت بیت کوین با افزایش ۵.۸۵ درصد به ۱۹,۷۵۷ دلار معادل ۶۳۵,۳۹۹,۵۰۰ تومان رسید.

آخر هفته گذشته شاهد آغاز یک روند اصلاحی گسترده برای بیت کوین بودیم، به طوری که تا روز دوشنبه، قیمت آن از ۲۹,۰۰۰ دلار تا ۲۳,۰۰۰ دلار کاهش یافت. چند روز بعد هم برای گاو‌ها اتفاقات خوشایندی رقم نخورد و این ارز همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد و چندین بار حمایت ۲۰,۰۰۰ دلاری را تاچ کرد.

به گزارش فرادید؛ اگرچه گاو‌ها در ابتدا به خوبی از این سطح دفاع کردند، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدند که راهی جز تسلیم شدن ندارند. به این ترتیب، صبح شنبه رمزارز اول بازار حمایت حیاتی ۲۰,۰۰۰ دلار را از دست داد و به زیر رکورد ثبت شده سال ۲۰۱۷ سقوط کرد.

روند افت قیمت در ۲۴ ساعت گذشته ادامه یافت و بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۸ ماهه خود در حدود ۱۷,۵۰۰ دلار سقوط کرد. همین امر منجر به لیکوئید شدن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ شد. در حال حاضر بیت کوین حدود ۲۰۰۰ دلار بهبود یافته و ارزش بازار آن به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده است. این اتفاق حتی چیرگی آن بر آلتکوین‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داد. این معیار امروز به زیر ۴۳ درصد رسیده است.

البته قیمت بیت کوین همچنان به شکستن سطوح پشتیبانی فنی ادامه می‌دهد و نشان می‌دهد که با وجود اینکه در گذشته بیش از حد ضرر کرده، هنوز نزولی بیشتری در پیش است. نمودار‌ها نشان می‌دهند که ارز دیجیتال چقدر ضعیف بوده است و چقدر می‌تواند پایین بیاید.

با نگاهی به نمودار بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به این نتیجه می‌رسیم که پس از ریزش سنگین و سریع ۳۰ درصدی که از محدوده ۲۸ هزار دلار داشتیم قیمت دو تا سه روزی بود که در بازه قیمتی ۲۰ هزار تا ۲۲,۶۰۰ نوسان می‌کرد (روز گذشته به ۱۸ هزار دلار سقوط کرد).

در ادامه، در صورت مشاهده تثبیت قیمت بالای محدوده ۲۲,۶۰۰، دلار می‌توانیم حتی انتظار رشد حتی تا ۲۶ هزار دلار را نیز داشته باشیم، اما اگر پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار تثبیت شود آن موقع سناریو نزولی محتمل‌تر است. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که داده‌های آنچین به ما سناریو صعود موقتی قیمت را با قدرت بیشتری نشان می‌دهند.

منطقی‌ترین کار این است که اگر سرمایه‌گذار هستید فعلا خریدی انجام ندهیم و منتظر رسیدن بیت‌کوین به ۲۲,۶۰۰ دلار و همچنین تثبیت حداقل ۵ روزه در این محدوده باشیم. اما اگر معامله‌گر یا تریدر این بازار هستید، پیشنهاد می‌شود که بین همین محدوده ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۶۰۰ دلار بیت‌کوین با رعایت حدضرر معامله کنید.

البته اگر قیمت از هر بازه قیمتی خارج شد نحوه ترید خود را بازنگری کنید. برای مثال اگر بیت‌کوین محدوده ۲۲,۶۰۰ را شکاند، وزن بیشتری به معاملات خرید یا لانگ خود بدهید.

در آخر پیشنهاد می‌شود که بیش از هر چیز روی کنترل احساسات خود متمرکز باشید. چرا که هر گاه بازار‌ها در نوسانات غیرمعقول هستند، بهترین کار کنترل ترس، طمع و مدیریت خود است. این بازار همیشه هست و خواهد ماند، اما اصل قضیه این است که ما اصل سرمایه خود را حفظ کنیم و به مرور آن را رشد دهیم.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید