هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۳۱ خردادماه در اغلب استان‌های کشور رشد ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

کد خبر : ۱۰۸۰۰۶
بازدید : ۴۵۲

فرادید | بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی ایران امروز ۳۱ خردادماه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و برخی مناطق سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق اردبیل و ارتفاعات هرمزگان و شنبه هفته آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست. در منطقه زابل طی سه روز آینده وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است، همچنین فردا و روز پنجشنبه تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱: ارتفاعات مازندران و تهران.
چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۱: شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل.

توصیف سامانه دوم: باد و گردوخاک
نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نقاط مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱: سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی.
چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۱: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، قزوین، مرکزی، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان، ایلام، شمال فارس، کرمان.

توصیف سامانه: تقویت گرادیان فشاری و نفوذ غبار
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱: خوزستان، ایلام.
چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۱: خوزستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم.

هواشناسی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید