کشنده «آتامان» ایران خودرو رونمایی شد

کشنده «آتامان» ایران خودرو رونمایی شد

این خودرو باری دارای مشخصاتی نظیر موتور OM ۴۵۷ LA با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در ۱۹۰۰دور در دقیقه و گشتاور ۲۱۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه و تجهیزاتی نظیر توربوشارژ و اینتر کولر است.

کد خبر : ۱۰۸۰۱۴
بازدید : ۱۱۸۹

پس از ۶۲ سال تولید کامیون‌های معروف به "بنز نارنجی" که به دلیل ارتفاع بالا در تصادفات رانندگی نیز خطر آفرین توصیف شده بود دیروز" ایران خودرو با معرفی رسمی کشنده آتامان" از جایگزین این محصول جدید با کامیون‌های قدیمی خبر داد.

کشنده آتامان ایران خودرو دیزل با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار اسلامشهر و بخشدار چهاردانگه رونمایی شد.

این خودرو باری دارای مشخصاتی نظیر موتور OM ۴۵۷ LA با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در ۱۹۰۰دور در دقیقه و گشتاور ۲۱۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه و تجهیزاتی نظیر توربوشارژ و اینتر کولر است.

این کشنده از استاندارد آلایندگی یورو چهار دی. پی. اف یا یورو پنج ای. ای. وی و سیستم سوخت رسانی انژکتوری، تزریق مستقیم و دیزلی بهره می‌برد.

برخورداری از سیستم تعلیق جلو و عقب، سیستم ترمز دومداره، پنوماتیک، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ضد لغزش و ظرفیت مخزن سوخت ۸۰۰ لیتری از دیگر مشخصات این محصول به شمار می‌رود.

جواد توسلی‌مهر مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در مراسم رونمایی رسمی از کشنده آتامان گفت: روس‌ها خواهان واردات نخستین کشنده پر قدرت این شرکت با پلتفرم بنز و اتاق جدید به نام آتامان هستند که پس از ۶۲ سال با تغییر اتاق دماغ دار نارنجی‌رنگ بنز طراحی شده و امسال ۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

به گفته وی، صادرات اتوبوس تولید ایران خودرو دیزل به ترکمنستان، صادرات کامیون و کمپرسی به کویت و همچنین یافتن بازار‌های جدید در برخی کشور‌های آفریقایی، حاصل افزایش تولید این شرکت از از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۹۸ به هفت‌هزار و هفت دستگاه در سال ۱۴۰۰ بوده که برای امسال نیز، قرار است به ۲۵ هزار دستگاه برسد.

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو نیز در مراسم رونمایی از این محصول با بیان این‌که سومین قرار ایران‌خودرو پس از رونمایی از کشنده H ۵ و تولید انبوه وانت آریسان، رونمایی از کشنده آتامان با لوگوی ایران‌خودرو است، گفت: در پنج ماهه اخیر برنامه‌های متنوعی را در حوزه توسعه و جهش کیفیت محصولات آغاز کرده‌ایم و در تلاش هستیم به سمت تولید متنوع و با کیفیت به جای تولید زیان‌ده و محصولات قدیمی حرکت کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به آمار تولید ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال، گفت: تولید کامل ایران خودرو از ابتدای سال تا ۳۰ خردادماه، ۱۴۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد افزایش یافته است، هم چنین ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ هزار فاکتور صادر شده است که رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی گفت: تحویل خودرو به مشتریان در همین بازه زمانی، با ۱۳۰ هزار و ۷۸۸ دستگاه، رشد ۱۹ درصدی داشته است. تمامی این اقدامات نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار داریم و با وجود تمام مشکلات و ضعف‌ها به عنوان کارشناس صنعت خودرو می‌گویم که از سایر صنایع یک سر و گردن بالاتر هستیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید