قیمت اجاره آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ متری در تهران

قیمت اجاره آپارتمان‌های ۴۰ تا ۶۰ متری در تهران

این در حالی است که همواره بخش اندکی از واحد‌های موجود در بازار فروش و اجاره مسکن مختص آپارتمان‌های ریزمتراژ با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع بوده است.

کد خبر : ۱۰۸۰۸۸
بازدید : ۷۳۹

بازار اجاره مسکن شهر تهران، در حالی در تمام مناطق و محلات مورد جست و جوی مستاجر‌ها در شرایط التهاب به لحاظ نرخ‌های پیشنهادی موجران قرار گرفته است که این موضوع در بازار واحد‌های ریزمتراژ بیش از سایر واحد‌ها محسوس است.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد هم اکنون فشار اجاره نشینی و رشد شدید اجاره بهای پیشنهادی مسکن منجر به افزایش تقاضا برای اجاره واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر شده است.

این واحد‌ها که همواره جزو پرمتقاضی‌ترین آپارتمان‌ها برای خرید یا اجاره از سوی متقاضیان و افراد فاقد مسکن و حتی سرمایه‌گذاران بوده است هم اکنون با افزایش فشار اجاره نشینی و رشد شدید اجاره بهای مسکن، با تقاضای مضاعف همراه شده است. از این رو التهاب اجاره بها در این بخش از بازار بیش از سایر بخش‌ها خود را نشان می‌دهد.

این در حالی است که همواره بخش اندکی از واحد‌های موجود در بازار فروش و اجاره مسکن مختص آپارتمان‌های ریزمتراژ با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع بوده است.

چرا که در طول همه سال‌های گذشته تاکنون بیشترین حجم از ساخت‌وساز‌های کشور در بازار واحد‌های مسکونی با مساحت بیش از ۸۰ مترمربع احداث شده است در صورتی که بیش از نیمی از معاملات مسکن مربوط به بازار واحد‌های کوچک متراژ بوده است.

همزمان با رشد شدید اجاره بهای مسکن در سال‌جاری و در حالی که بازار به تازگی وارد فصل اوج نقل وانتقالات مستاجران شده است، رشد اجاره بهای ریزمتراژ‌ها محسوس است. این واحد‌ها بیشتر در مناطق مصرفی شرق، غرب، جنوب شرق و جنوب غرب تهران متمرکز شده اند و اجاره بهای واحد‌های واقع در نیمه شرقی تهران نیز حدود ۱۰ تا ۱۵‌درصد کمتر از اجاره بهای واحد‌های مشابه در نیمه غربی پایتخت است.

در جدول زیر اجاره بهای پیشنهادی تازه‌ترین فایل‌های مسکن ریزمتراژ عرضه شده به بازار املاک پایتخت درج شده است.

این واحد‌ها دیروز از سوی مالکان فایل شده اند و همان گونه که مشخص است در میان آن‌ها واحد‌های مسکونی با شرایط رهن کامل نیز به چشم می‌خورد. تغییرات اجاره بها در این فایل‌ها در مقایسه با شرایط واحد‌های مشابه در بازار اجاره سال گذشته محسوس است.

قیمت اجاره آپارتمان‌

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید