قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

قیمت بیت کوین امورز ۷ تیرماه با ۱.۴۰ درصد کاهش نرخ به به ۲۰,۷۸۷ دلار معادل ۶۴۰,۸۶۳,۲۱۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۱۸۸
بازدید : ۵۳۳

فرادید | بیت کوین بار دیگر در مسیر نزولی حرکت و به کانال ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. امروز ۷ تیرماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۴۰ درصد به ۲۰,۷۸۷ دلار معادل ۶۴۰,۸۶۳,۲۱۰ تومان رسید.

پس از سقوط هفته گذشته تا مرز ۱۷,۵۰۰ دلار، پرچمدار بازار ارز‌های رمزنگاری شده روز دوشنبه شروع به احیا کرد و به سرعت مارک ۲۰,۰۰۰ دلاری را پس گرفت. طی چند روز بعد از آن، چندین بار قیمت به زیر این سطح کاهش پیدا کرد، ولی باز به بالای آن بازگشت.

به گزارش فرادید؛ گاو‌ها حتی سعی کردند با فشار بیشتر آن را به سمت سطوح بالاتر هدایت کنند، اما بیت کوین در اواسط هفته در ناحیه ۲۱,۵۰۰ دلاری متوقف شد. ولی در ۲۴ ساعت گذشته یک مرحله افزایش دیگر آغاز شد که منجر به رسیدن قیمت به حدود ۲۱۹۰۰ دلار (در Bitstamp) شد؛ این بالاترین سطح قیمتی بود که بیت کوین از ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) تاکنون تجربه می‌کرد.

هرچند بیت کوین در این ناحیه ریجکت شد و در عرض چند ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد. ارزش بازار بیت کوین بالای ۴۰۰ میلیارد دلار باقی مانده و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها همچنان ۴۲.۵ درصد است.

اکونومیست در گزارش اخیر خود از بازار رمزارزها، سه عامل مهم را به‌عنوان کاستی‌های موجود در بازار فعلی معرفی کرده است. ارزش‌گذاری رمزارز‌ها و مشتقات آن‌ها اولین مساله مورد تاکید کارشناسان است. فقدان لنگری امن و قابل‌اعتماد برای ارزش‌گذاری رمزارز‌ها یکی از حفره‌های مهمی است که فعالیت در این بازار را با مشکل مواجه می‌کند.

در بازار فعلی، علاوه‌بر کوین‌های موجود، محصولات دیگری، چون توکن‌های صادرشده از سوی پلتفرم‌های تامین مالی غیرمتمرکز نیز وجود دارد که هیچ یک مدل ارزش‌گذاری مشخصی ندارند.

از همه مهم‌تر این توکن‌ها می‌توانند به طور آنی از بین بروند. این مساله در معاملات آخر هفته که حجم معاملات کمتر است، پررنگ‌تر می‌شود و خود را در نوسانات بیت‌کوین، به‌عنوان معیار اصلی این بازار، منعکس می‌کند. دومین مساله نمایان‌شده در ریزش اخیر بازار رمز‌ارزها، روابط زیاد بین پلتفرم‌های تامین مالی غیرمتمرکز است.

با ظهور بلاکچین و شکل‌گیری بازار رمزارزها، صندوق‌هایی در این بستر شکل گرفتند که وظیفه تامین مالی را در این بازار بر عهده گرفتند. نحوه کار این‌گونه است که این نهاد با پیشنهاد بهره مشخصی به صاحبان رمزارزها، دارایی آن‌ها را در اختیار می‌گیرد و با استفاده از این منابع به تامین مالی می‌پردازد.

در هر صورت طبق اصول تکنیکال و روانشناسی بازار، اگر نمودار قیمتی بیت‌کوین نتواند حمایت بیست هزار را حفظ کند امکان خروج هیجانی و تشدید ریزش وجود خواهد داشت. البته این چارت، در محدوده ۱۷ هزار نیز دارای حمایت معتبر است.

بیلی مارکوس که با نام «شیبتوشی ناکاموتو» نیز شناخته می‌شود، بنیانگذار دوج‌کوین، در مورد انتظارات برای ادامه روند نزولی در بازار رمزارز‌ها صحبت می‌کند.

روند نزولی در بازار رمزارز‌ها که در سال جاری آغاز شد، تا حدودی ناشی از سیاست‌های پولی انقابضی فدرال رزرو بود. از آنجا که بیت‌کوین ۷۰ درصد از ارزش خود را از اوج خود از دست داد، سایر ارز‌های دیجیتال نیز به دنبال آن سقوط کردند.

اخیرا بازار رمزارز‌ها ریزش قابل توجهی را تجربه کرده که به این وضعیت لقب "زمستان رمزارزی" داده‌اند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید