منافقین؛ گروهکی که خلق را به خاک خون کشید!

منافقین؛ گروهکی که خلق را به خاک خون کشید!

کارنامه منافقین تنها به عملیات نظامی محدود نمی‌شود؛ ۱۷ هزار شهید ترور، در اماکن عمومی شهرها، تجاوز به خاک کشور، ارائه اطلاعات محرمانه به دشمن بعثی و ترور ده‌ها شخصیت برجسته تنها گوشه‌ای از کارنامه سیاه منافقین است که در حافظه مردم ایران ثبت و ضبط شده است.

کد خبر : ۱۰۸۲۵۱
بازدید : ۱۵۳۱

گروهک‌هایی که با شعار‌های جامعه‌ای برابر، بی طبقه و توحیدی و به نام خلق آمدند، خلقی را به خاک خون کشیدند.
ترور‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده، اقدامات تروریستی مسلحانه کور، بمب‌گذاری‌ها، ربایش و شکنجه، مین‌گذاری و تله‌گذاری، تظاهرات مسلحانه و از این دست اقدامات خائنانه تنها بخشی از وقایعی است که به‌دست گروهک‌های متعدد تروریستی علیه مردم ایران در سنین و جنسیت‌های مختلف و از اقشار و صنوف متفاوت و متکثر انجام شده است.

صفحات روزنامه‌های سال ۱۳۶۰ مملو از اخبار مربوط به اقدام تروریستی علیه فرد یا افرادی بود که یا دلبستگی به نظام اسلامی داشته و یا حتی ظاهر و لباسی شبیه به نیرو‌های انقلابی داشته‌اند و این نشانه در کنار اعترافات صریح اعضای دستگیر شده گروهک‌هایی نظیر منافقین که در موارد متعددی اعتراف کرده‌اند تنها دلیل ترور یک فرد برای آنان به عنوان مثال شلوار سبزرنگی شبیه لباس سپاه پاسداران، اورکتی قهوه‌ای رنگ یا محاسنی بر صورت یک مرد و یا چادری بر سر یک زن بوده، نشان از استیصال گروهک‌ها در آن مقطع و هدف خائنانه آنان در گرفتن تلفات پرشمار بوده است.

با نگاهی به آمار وقایع تروریستی و شهدایی که در سال ۱۳۶۰ مورد جنایت قرار گرفتند می‌توان دریافت که گروهک تروریستی منافقین بیشترین نقش را در این خونریزی‌ها بر عهده داشته است.

آماری که دیروز بنیاد هابیلیان آن را منتشر کرد و بر اساس آن فقط در سال ۱۳۶۰، ایران تعداد ۱۹۶۹ شهروند را در اقدامات تروریستی که توسط گروهک‌های منافقین، کومله، رزگاری، دمکرات، پیکار، چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) و اتحادیه کمونیست‌های ایران انجام شده از دست داده است که گروهک منافقین با اقدام به ترور ۸۴۱ تن رتبه نخست را در خیانت به مردم و کشورش در این آمار کسب کرده است.

کارنامه منافقین آکنده از جنایات کوچک و بزرگی است که بدون تردید جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود که در این مجال برخی از مهم‌ترین جنایات یادشده را در داخل کشور مرور خواهیم کرد.

گروهکی که شهریور ۱۳۴۴ با هدف «مبارزه با امپریالیسم» و «ایجاد جامعه بی‌طبقه توحیدی» تاسیس شد، کارش به جایی رسید که ۵ مرداد سال ۶۷ با جمع‌‏آوری نیرو‌های ضدانقلاب از کشور‌های مختلف اروپایی، نیرویی به تعداد ۱۵ هزار نفر را فراهم آورد و با بهره‌‏گیری از جنگ ‏افزار‌های اهدایی صدام و دیگر حامیان خود، در قالب عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان به ایران حمله ور شد.

هرچند در آغاز این تهاجم، منافقین شهر اسلام آباد را به تصرف خود درآورد و به سمت کرمانشاه پیشروی کرد، اما به دلیل ایستادگی و مقابله مردم با آن‌ها به مانع جدی برای پیشروی برخورد تا اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان در قالب عملیات مرصاد این گروهک تروریستی را نابود کردند.

جنایت منافقین
اما کارنامه منافقین تنها به این عملیات نظامی محدود نمی‌شود؛ ۱۷ هزار شهید ترور، در اماکن عمومی شهرها، تجاوز به خاک کشور، ارائه اطلاعات محرمانه به دشمن بعثی و ترور ده‌ها شخصیت برجسته تنها گوشه‌ای از کارنامه سیاه منافقین است که در حافظه مردم ایران ثبت و ضبط شده است.

همین کارنامه سیاه و خونبار علت اصلی منفور بودن منافقین در کشور است؛ به هرروی خصیصه ضد بشری در اقدامات این گروهک چنان پررنگ و آشکار است که می‌توان با استناد به آن‌ها این گروهک را پیشتاز در جنایت علیه هموطنان خود یعنی شهروندان ایرانی لقب داد.

گروهک بعدی حزب کومله بود که از تعداد مذکور شهدای ترور در سال ۶۰ با ۴۲ اقدام تروریستی منجر به شهادت هموطنانمان از سرباز و شهروندان عادی تا معلم بازاری شده است.

کومله را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروه تروریستی که اعضای آن در آدم‌کشی و جنایت دست کمی از داعشی‌های امروزی نداشت و در همان ابتدای انقلاب و به خصوص در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمال‌غرب کشور مرتکب شد.

جنایاتی که این حزب و احزاب دیگر در ناحیه کردنشین ایران انجام دادند را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد، دسته اول جنایاتی است که آن‌ها نسبت به مردم منطقه روا داشتند؛ دومین دسته شامل جنایت‌هایی می‌شود که علیه نیرو‌های مسلح از سپاه پاسداران گرفته تا ارتشیان، ژاندارم ها، نیرو‌های شهربانی و جهادگران انجام شده است؛ دسته سوم اقداماتی است که درباره افراد وابسته به همان حزب و به ویژه کسانی مرتکب شده اند که با آگاهی نسبت به اهداف شوم حزب، از آن جدا شده‌اند و سرانجام، چهارمین دسته از جنایات آن‌ها نسبت به جریان‌های رقیب رخ داده است.

اعدام قسطی، به صورت کشیدن ناخن‌ها، بریدن گوشت‌های بازو و پاها، زدن توسط کابل، نوشتن شمار‌های انقلابی بر روی بدن توسط هویه برقی و آتش سیگار، کندن پوست سر و زنده زنده ذبح، سوزاندن و پوست کندن انسان‌ها کمترین جنایات گروهک کومله بود.

اما این لیست که شامل اسامی و اطلاعات مربوط به شهدای وقایع تروریستی ایران در سال ۱۳۶۰ است به همت جمعی از کارشناسان بنیاد هابیلیان گردآوری شده است.

جنایت منافقین
بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۴ به‌منظور تبیین پرونده تروریسم و باهدف فعالیت در راه مبارزه با تروریسم و شناساندن ابعاد و دامنه اقدامات و جنایت‌های منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی به عموم مردم و گشودن پرونده‌های حقوقی علیه منافقین و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و جانبازان ترور آغاز به کار کرده است.

طبق آمار این بنیاد همانطور که گفته شد تعداد کل شهدای ترور در سال ۶۰ بالغ بر ۱۹۶۹ نفر است که از این میزان استان آذربایجان غربی با ۵۵۷ شهید بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی و سمنان بدون شهید ترور کمترین میزان را به خود اختصاص داده اند.

همچنین ۳ شهید در اقلیم شمال عراق و یک شهید هم در ایتالیا بوسیله گروهک‌های تروریستی به قتل رسیدند.

این آمار تنها مربوط به سال ۶۰ و اوج ناآرامی‌ها و فرصت طلبی گروهک‌های تروریستی است که خیال کرده بودند با وقوع انقلاب اسلامی زمینه شرارت برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

گروهک‌هایی که به نام خلق آمدند، اما علیه خلق شدند تا با گذشت زمان و اطلاع مردم از جنایاتی که انجام دادند به زباله دان تاریخ بپیوندند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید