قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۰۹

قیمت بیت کوین امروز ۹ تیرماه با ۱.۴۳ درصد کاهش نرخ به ۲۰,۰۷۴ دلار معادل ۶۴۲,۳۳۷,۸۸۹ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۲۶۰
بازدید : ۵۶۵

فرادید | نوسان بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلار همچنان ادامه دارد. امروز ۹ تیرماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۴۳ درصد به ۲۰,۰۷۴ دلار معادل ۶۴۲,۳۳۷,۸۸۹ تومان رسید.

داده‌های کوین تلگراف نشان داد که برای اولین بار در نزدیک به یک هفته اخیر در ساعات معاملات آسیایی بیت کوین به در محدوده مرز ۲۰هزار دلاری نوسان یافت. این ضعف به دنبال رفتار محدود به حدود ۲۱هزار دلار بود که مشخصه بازاری است که هنوز با حرکت در سهام جهانی هماهنگ است.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین برای سومین روز متوالی و همگام با بازار سهام ایالات متحده، کاهش قیمت را تجربه می‌کند. پرچمدار ارز‌های رمزنگاری شده امروز با ۴.۰۹ درصد کاهش، در آستانه از دست دادن حمایت ۲۰ هزار دلاری قرار گرفته و اکنون با قیمت ۲۰,۰۷۴ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز نیز امروز به ۳۸۴.۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

البته همبستگی این ارز با سهام‌های بخش فناوری در بازار نزدک تاحدودی در حال کاهش است. در بازار‌های سنتی، فروش در حوزه فناوری منجر به کاهش سهام ایالات متحده شد، زیرا شاخص کلیدی اعتماد مصرف‌کننده به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به نرخ بالای تورم به پایین‌ترین حد در ۱۶ ماه گذشته رسید.

در همین حال، براساس گزارش CoinShares، طی یک هفته گذشته جریان خروجی دارایی از بازار ارز‌های رمزنگاری شده به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۴۲۳ میلیون دلار رسید. از سوی دیگر، حجم معاملات نقدی بیت کوین در ۹ روز گذشته ۵۹ درصد کاهش یافته است.

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو نیز امروز با نشان دادن عدد ۱۳ همچنان در منطقه ترس شدید قرار دارد.

در حالی که اخیراً پس از کاهش قیمت بیت‌کوین تا حدود ۱۷هزار و پانصد دلار و اتریوم تا ۸۸۰ دلار، شاهد افزایش قیمت آن‌ها بوده‌ایم، اما هنوز دلایل قانع کننده‌ای برای ثباث این موج صعودی در دست نیست. فضای سیاسی و اقتصادی جهان، کماکان بازار‌های مالی به ویژه بازار‌های پرریسک را در لبه چاقو باقی نگه داشته است.

در حالی که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند دارایی‌های ریسکی از جمله رمزارز‌ها به طور قابل توجهی در پایان سال افزایش می‌یابد، اما طبق تحلیل کارشناسان در صورت تشدید شرایط نابه‌سامان جهانی، احتمال سوق دارایی‌ها به سمت دارایی‌های کم‌ریسک‌تر مانند طلا و دلار افزایش می‌یابد.

‌بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند امیدوار باشند که بدترین اتفاق بازار کریپتوکارنسی را پشت سر گذاشته‌اند. قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه بالای ۲۰هزار دلار و اتریوم بالای هزار و صد دلار باقی ماند. این حالت، یک جهش قابل توجه بعد از ورود این ارز‌های دیجیتال به کف قیمتی بود.

اما کارشناسان می‌گویند با توجه به تشدید جنگ در اوکراین، افزایش نرخ بهره، افزایش شدید تورم، و گفتگو‌ها در مورد رکود اقتصادی قریب‌الوقوع، تحلیل‌های قاطعانه‌ای در دست نیست.

احتمالاً در چند هفته یا ماه آینده، موج دیگری از فروش در بازار ارز‌های دیجیتال رخ می‌دهد. بعضی تحلیلگران معتقدند احتمال دارد اتریوم تا ۷۵۰ دلار و بیت‌کوین تا ده هزار دلار سقوط کند، این سناریو محتمل، اما بدبینانه است. در سناریو برخی دیگر از سرمایه‌گذاران، انتظار برای پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا ۱۴هزار دلار و قیمت اتریوم تا ۵۰۰ دلار وجود دارد.

مارک نیوتن (Mark Newton)، استراتژیست تکنیکال در شرکت فانداسترت در یادداشتی در روز سه‌شنبه گفت: اکثر شاخص‌های تکنیکال در بازه کوتاه‌مدت حاکی از یک افت نهایی است که احتمال آن بالاتر از متوسط است. هشدار اولیه با بسته شدن کندلی روزانه زیر سطح ۲۰,۴۹۱ دلاری صادر می‌شود و با کاهش قیمت به زیر سطح ۱۹,۷۴۴ دلاری، امکان عقب نشینی بیت کوین به سطح ۱۷,۵۹۲ دلار محتمل می‌شود.

از نظر تکنیکال، زیر سطح ۱۷,۵۹۲ دلاری، سطوح چندانی به جز ناحیه ۱۲,۵۰۰- ۱۳,۰۰۰ دلار، وجود ندارد. به نظر من، این سطوح، یک جای عالی برای خریداران میان مدت است. نیوتن همچنین افزود: هر گونه کاهش بیشتر قیمت ممکن است فرصت خرید خوبی را فراهم کند.

به دنبال خریداری این رمزارز درکف قیمت طی دو تا سه هفته بعدی باشید و هر گونه کاهش قیمت بیت کوین به سمت کف‌های ماه ژوئن (خرداد-تیر)، فرصت محسوب می‌شود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید