قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۱ تیرماه با ۵.۳۶ درصد کاهش نرخ به ۱۹,۲۶۸ دلار معادل ۶۲۵,۵۸۵,۸۴۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۲۹۲
بازدید : ۶۶۹

فرادید | بیت کوین بار دیگر وارد چرخه نزولی شد و سقوط کرد. امروز ۱۱ تیرماه قیمت بیت کوین با کاهش ۵.۳۶ درصد به ۱۹,۲۶۸ دلار معادل ۶۲۵,۵۸۵,۸۴۴ تومان رسید.

قیمت بیت کوین برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت. در همین حال، تصمیم نظارتی نامطلوبی که اواخر روز چهارشنبه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اتخاذ شد، اندک امید معامله گران به بازگشت سریع قیمت را از بین برد.

به گزارش فرادید؛ سقوط روز پنجشنبه پس از آن اتفاق افتاد که SEC درخواست شرکت گری اسکیل (Grayscale) مبنی بر تبدیل تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) به صندوق قابل معامله در بورس را رد کرد.

در زمان نگارش این مطلب، بزرگترین ارز دیجیتال بازار با کاهش ۰.۷۶ درصدی با قیمتی در حدود ۱۹,۰۰۰ دلار ترید می‌شود و ارزش بازار آن به ۳۷۰.۷۲ میلیارد دلار رسیده است.

طبق اعلام پلن B، بیت کوین کندل ماه ژوئن (خرداد و تیر) را در تراز ۱۹,۹۲۵ دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰۰ بسته است. به این ترتیب، بازه زمانی ژانویه تا ژوئن (دی ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱)، بدترین نرخ رشد شش ماهه بیت‌کوین در تاریخ با کاهش ۵۹ درصدی به ثبت رسیده است. در حال حاضر، شاخص ترس و طمع عدد ۱۱ را نشان داده و همچنان در منطقه ترس شدید قرار دارد.

در حالی که پیش از این، تراز ۲۰۰۰۰ دلار به عنوان یک نقطه پیووت کلیدی برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شد، اکنون تحلیلگران در مورد یک نقطه عطف بدبینانه‌تر صحبت می‌کنند.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد بازار Oanda در ایمیلی نوشت: «بیت‌کوین می‌تواند در برابر یک سقوط سنگین دیگر آسیب‌پذیر باشد که می‌تواند موجب نگرانی معامله‌گران از سقوط به سمت منطقه ۱۰,۰۰۰ دلاری گردد».

بیت کوین در ژوئن بیش از ۳۷.۳ درصد سقوط کرد - بزرگترین افت قیمت ماهانه از سال ۲۰۱۱- این رویداد موجب کاهش مشاغل در صنعت کریپتو شد و بسیاری از وام دهندگان، از جمله سلسیوس، مجبور به توقف فعالیت‌های خود شدند.

تله گاوی در راه بود؟!

تله گاوی زمانی رخ می‌دهد که یک سهام یا ارز دیجیتال، نوعی رالی قیمتی را رو به بالا پشت سر گذاشته باشد و مجددا به پایین برگردد؛ به گونه‌ای که به زیر سطح حمایت می‌رسد. اساساً چنین شرایطی به سرمایه‌گذاران این یک سیگنال نادرست را می‌دهد که زمان خوبی برای خرید محسوب می‌شود، اما ممکن است ریزش‌ها تشدید شوند.

احتمالاً در چند هفته یا ماه آینده، موج دیگری از فروش در بازار ارز‌های دیجیتال رخ می‌دهد. بعضی کارشناسان معتقدند احتمال دارد اتریوم تا ۷۵۰ دلار و بیت‌کوین تا ده هزار دلار سقوط کند، این سناریو محتمل، اما بدبینانه است. در سناریو برخی دیگر از سرمایه‌گذاران، انتظار برای پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا ۱۴هزار دلار و قیمت اتریوم تا ۵۰۰ دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید