قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

هم اکنون تعداد فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران با شرایط رهن کامل در همه مناطق و به‌خصوص مناطق واقع در نیمه شمالی پایتخت افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۰۸۲۹۹
بازدید : ۶۹۴

تعداد فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران با شرایط رهن کامل افزایش یافت. نتایج بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین شرایط بازار اجاره مسکن پایتخت نشان می‌دهد، طی یک‌ماه گذشته، تعداد فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن با شرایط رهن کامل افزایش یافته است.

این موضوع همزمان با افزایش عرضه فایل به این بخش از بازار مسکن-بازار اجاره-نسبت به ماه‌های قبل بوده است. علت افزایش عرضه فایل به بازار اجاره در یک ماه اخیر و همچنین افزایش تعداد عرضه با شرایط رهن کامل، به افزایش تعداد معاملات خرید مسکن در ماه گذشته مربوط می‌شود.

خرداد ماه امسال، حجم معاملات خرید آپارتمان در پایتخت حدود ۳۰‌درصد در مقایسه با اردیبهشت ماه افزایش یافت. عمده واحد‌هایی که در بازار معاملات مسکن خردادماه معامله شد از سوی سرمایه‌گذاران خریداری و بخشی از آن‌ها با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه شده است.

علت این موضوع به هدف خریداران این واحد‌ها برای پوشش بخشی از هزینه خرید آپارتمان مورد نظر با مبلغ رهن دریافتی از مستاجر برمی گردد. از آنجا که عمده خرید‌های صورت گرفته از بازار معاملات مسکن شهر تهران در خردادماه از سوی سرمایه‌گذاران انجام شد این افراد اقدام به خرید واحدی کردند که بتوانند با عرضه آن به بازار اجاره با شرایط رهن کامل بخشی از هزینه خرید را تامین کنند.

هم اکنون تعداد فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران با شرایط رهن کامل در همه مناطق و به‌خصوص مناطق واقع در نیمه شمالی پایتخت افزایش یافته است. دلیل این موضوع بر وزن بیشتر تقاضا و خرید‌های سرمایه‌ای نسبت به سایر انواع تقاضا در نیمه شمالی تهران برمی گردد.

با این حال، رهن کامل پیشنهادی واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران در اغلب فایل‌ها بسیار بالا بوده و تامین آن از عهده بسیاری از متقاضیان بازار خارج است. آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد اجاره بهای مسکن در تهران در خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته بیش از ۴۶‌درصد رشد داشته است.

قیمت رهن کامل آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید