پاسخ کوبنده آذری جهرمی به نماینده تهران

پاسخ کوبنده  آذری جهرمی به نماینده تهران

اگر مطلوباتی در ذهن دارید، با دیدن یا شنیدن هر آماری، ارتباط علیّت بین آن و سایر پدیده‌ها برقرار نکنید، همبستگی با علیّت متفاوت است؛ هر چند این آمار شما مبنی بر مصون ماندن هم احتمالاً، پایه و اساسی ندارد.

کد خبر : ۱۰۸۳۳۷
بازدید : ۵۹۱

آذری جهرمی نوشت: یکی از نمایندگان محترم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیاناتی فرموده‌اند: «۳ میلیون کودکی که به شاد دسترسی نداشته‌اند، از آسیب‌های فضای مجازی مصون مانده‌اند»

با این مدل استدلال آوردن، ذکر چند نکته را ضروری دیدم:

۱. آیا می‌توان گفت: «مهمترین دلیل طلاق، ازدواج است؟»

۲. مطابق آمار‌های رسمی، آن کشوری که سه میلیون دانش‌آموزش به فضای مجازی برای تحصیل در ایام کرونا دسترسی نداشت، ایالات متحده آمریکا بود نه ایران.

۳. اگر آن بخشی از دانش‌آموزان ایرانی که به دلیل فقدان ابزار مانند رایانه یا گوشی، و یا عدم پوشش اینترنت در محل سکونت آن‌ها را کنار بگذاریم، بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان ایرانی که از «شاد» استفاده نکردند، از ابزار‌های اختصاصی آموزش مجازی مدارس و یا واتس اپ استفاده کردند. اینکه آن بخشی که از «شاد» استفاده نکردند، مصون ماندند، معنای دیگر احتمالیش، می‌تواند فساد گسترده در شاد باشد (که البته اینگونه نبوده است)

کلا باید به استحضار این عزیز رساند که: اگر مطلوباتی در ذهن دارید، با دیدن یا شنیدن هر آماری، ارتباط علیّت بین آن و سایر پدیده‌ها برقرار نکنید، همبستگی با علیّت متفاوت است؛ هر چند این آمار شما مبنی بر مصون ماندن هم احتمالاً، پایه و اساسی ندارد.

خدای متعال ایران را از سیاستگذاری مبتنی بر آمار‌های نادرست و تحلیل‌های نادرست‌تر از آن در امان دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید