عکس/ اولین رزومه کاری بیل گیتس

عکس/ اولین رزومه کاری بیل گیتس

این رزومه ۴۸ ساله به زمانی برمی‌گردد که او در سال اول تحصیل در هاروارد بود. گیتس در رزومه خود به تخصص‌اش در زمینه ساختار سیستم‌عامل، مدیریت پایگاه داده، گرافیک کامپیوتری و ... اشاره کرده است.

کد خبر : ۱۰۸۳۵۴
بازدید : ۱۸۷۱

فرادید | در حالی که وب‌سایت‌ها و مشاوران زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در نوشتن و ایجاد یک رزومه خوب کمک کنند، بد نیست یک نگاهی هم به رزومه بیل گیتس بیندازیم و او را راهنمایی کنیم!

بیل گیتس، موسس مایکروسافت نخستین رزومه خود را در حساب لینکدین‌اش به اشتراک گذاشت که واقعا الهام‌بخش بود. او با به اشتراک گذاشتن تصویری از رزومه خود نوشت: «چه تازه فارغ‌التحصیل شده باشید و چه انصرافی از دانشگاه، مطمئنم رزومه شما بسیار بهتر از رزومه من در ۴۸ سال پیش به نظر می‌رسد.»

این رزومه ۴۸ ساله به زمانی برمی‌گردد که او در سال اول تحصیل در هاروارد بود. گیتس در رزومه خود به تخصص‌اش در زمینه ساختار سیستم‌عامل، مدیریت پایگاه داده، گرافیک کامپیوتری و ... اشاره کرده است.

او البته در ادامه به «دانشجوی ممتاز و دریافت A در همه موارد فوق» اشاره می‌کند. در آن زمان بیل گیتس با نام ویلیام هنری گیتس سوم شناخته می‌شد. اگرچه او اشاره کرده است که رزومه دیگران بهتر از رزومه ۴۸ ساله‌اش به نظر می‌رسد، اما با این حال، کاربران شبکه به گونه‌ای دیگر فکر می‌کنند.

رزومه کاری بیل گیتس

درباره بیل گیتس

بیل گیتس، یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان و مدیران معاصر در دنیای فناوری است. او با تأسیس مایکروسافت و عرضه محصولات پرطرفدار، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری بیل گیتس سوم، از بزرگ‌ترین تاجرین و کارآفرینان دنیا، بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ زاده شد و در کنار دو خواهرش در سیاتل، واشینگتن بزرگ شد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که از تاریخی غنی در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشار بود.

پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، واشینگتن بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیرهٔ یونایتد وی اینترنشنال بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت.

گیتس در مدرسهٔ لیک ساید تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی آغاز کرد. در همین‌جا هستهٔ اولیهٔ مایکروسافت شکل گرفت. در بهار ۱۹۶۸ (میلادی) مدرسه تصمیم گرفت که دانش آموزان را با پدیده‌ای تازه که به تازگی در جهان شکل گرفته‌بود یعنی رایانه آشنا کند.

رایانه‌ها هنوز بزرگ‌تر و گران‌تر از آن بودند که مدرسه بتواند خریداری کند. به همین منظور مدرسه صندوقی را برپا کرد و اعلام کرد که برای اجارهٔ یک سال رایانه PDP-۱۰ ساخت شرکت DEC کمک کنید. پول زیادی بیشتر از هزینهٔ اجاره یک سال جمع‌شد. اما مدرسه، جذابیت این غول الکترونیکی را برای شاگردان دست کم گرفته بود.

این شاگردان، بیل گیتس، پل آلن که دو سال از گیتس بزرگ‌تر بود و چند نفر دیگر از دوستان بودند که همگی از برنامه‌نویسان ارشد مایکروسافت شدند.

بیل گیتس در مدرسه

دوران طلایی بیل گیتس

معمولاً، اکثر افراد موفق از دانشگاه فارغ‌التحصیل نشده‌اند یا اصلاً به مدرسه نرفته‌اند، اما بیل آنقدر کتاب می‌خواند و همیشه در حال یادگیری بود، اصلاً اوضاع طوری شده بود که پدر و مادر او وقتی دیدند که او نمی‌تواند به خوبی در این مدارس با دیگران ارتباط برقرار کند؛ او را در مدرسه غیر دولتی ثبت نام کردند. مدرسه‌ای به نام لیک ساید که بیل گیتس در آن‌جا بهترین دوست خودش را پیدا کرد.

زندگی بیل گیتس را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد. بیل گیتس قبل از دیدن کامپیوتر، و بیل گیتس بعد از دیدن کامپیوتر. کامپیوتر باعث تغییرات زیادی در زندگی‌ای میلیاردر شد. مثلاً در دروان دبیرستان سیستم مدرسه‌اش را هک کرد و کلاس‌هایش را طوری تنظیم کرد که در کلاس دختران باشد. با آن‌ها برود و بیاید.

کار جالبی بود، اما باید بگویم که همه این کار‌ها زیر سرمدرسه‌ای بود که در آن درس می‌خواهند. یک شرکت کامپیوتری به مدرسه لیک ساید پیشنهاد داد که برای دانش آموزان خود کامپیوتر تهیه کند و مدیریت هم این پیشنهاد را قبول کرد. با حضور کامپیوتر، بیل و دوستش پل آلن خیلی به برنامه نویسی علاقمند شودند و تمام وقت خودشان را صرف این را می‌کردند.

به طوری که این دو دوست در سن ۱۲ سالگی برای شرکتی که آن کامپیوتر را ارائه داده بود، برنامه نوشتند. یعنی با همان دستگاه PDP-۱۰ که مدرسه خریداری کرده بود برای آن شرکت برنامه نویسی کردند.

ورود به دانشگاه و آشنایی با استیو بالمر

پس از مدتی مدیران مدرسه به بیل اجازه دادند تا نرم افزاری را برای زمانبندی کلاس دانش آموزان پیاده سازی کند، بعد از آن بیل همواره در حال پیشرفت بود تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۷۳ از مدرسه فارغ التحصیل شد، والدین او اصرار داشتند تا بیل سریعتر به دانشگاه برود و در همان سال بیل وارد دانشگاه هاروارد شد.

رشته بیل گیتس در دانشگاه حقوق بود در حالی که او به هیچ وجه به این رشته علاقه‌مند نبود و دوست داشت تا در زمینه علایق خود فعالیت کند و همین موضوع باعث نگرانی والدین بیل شده بود. بیل در دانشگاه با استیو بالمر که در حال حاضر رییس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد.

جرقه مایکروسافت در ذهن بیل گیتس

بیل گیتس از همان دوران دبیرستان، وقتی که با کامپیوتر مدرسه کار می‌کرد، فکر ساختن شرکت مایکروسافت را در ذهنش می‌پروراند. همیشه می‌خواست شرکتی را راه بیندازد که مینی کامپیوتر، یا بهتر بگویم کامپیوتر‌های خانگی (personal computer) را با قیمت ارزان و کاربری بالا به مردم ارائه کند. بیل گیتس همیشه با خودش می‌گفت که کامپیوتر‌ها روزی به ارزشمندترین وسایل روی میز‌ها تبدیل می‌شوند و واقعاً هم چنین اتفاقی افتاد.

پس دوستان دوران مدرسه دور هم جمع شدند تا این شرکت خارق العاده را بیان بگذارند. بیل گیتس و پاول آلن (paul allen) بعد از اخراج شدن از MITS تصمیم به ساخت این شرکت گرفتند و با تیم کوچک خود شروع به کار کردند.

دلیل انتخاب اسم مایکروسافت

بنیان گذاران این غول کامپیوتری بر این باور بودند که کامپیوتر بالاخره روزی به ارزشمندترین وسیله روی هر میزی می‌شود و هر کسی در هر خانه‌ای یکی از آن‌ها را خواهد داشت. اما بعد از این که مایکروسافت محبوب شد، برای بسیاری از افراد سؤال پیش آمد که چرا اسم این برند مایکرو سافت است؟

دلیل این انتخاب فقط به خاطر یک حقیقت ساده بود. از آن زمانی که این دو دوست شروع به کار در این شرکت کردند، از آن‌جایی که بیل گیتس برون گرا بود و خیلی خوب می‌توانست مسائل را مدیریت کند، مدیریت شرکت را به عهده را به عهده گرفت. ایده اسم مایکروسافت هم از خلاقیت‌های مدیر عامل این شرکت بود. در اصل، مایکروسافت ترکیبی از دو واژه مایکروسیستم (Microsystem) و سافتور (software) است که کاملاً ماهیت این شرکت را نشان می‌دهد.

بیل گیتس و همسرش

ازدواج

بیل گیتس در ۱ ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. بیل گیتس و ملیندا در ۱۹۸۷ (میلادی) و پس از آن که ملیندا به عنوان مدیر تولید به مایکروسافت پیوست با هم آشنا شدند. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس است. بیل گیتس برای بررسی باید و نباید ازدواج با ملیندا روی تخته، خوبی‌ها و بدی‌های رابطه‌شان را فهرست کرده و با ملیندا گفتگو کرده بود.

آن‌ها در جزیره لانائی در هاوایی با هم ازدواج کردند و برای اینکه کسی بدون دعوت به مراسم عروسی آن‌ها نیاید همه هلی کوپتر‌های موجود در منطقه را اجاره کرده بودند. این زوج دارای سه فرزند به نام‌های جنیفر کاترین گیتس (۱۹۹۶ میلادی)، روری جان گیتس (۱۹۹۹ میلادی)، و فوب ادل گیتس (۲۰۰۲ میلادی) هستند.

آن‌ها در مه ۲۰۲۱ میلادی پس از ۲۷ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.

جوایز و دستاورد‌های بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۲۰۰۵ نشان افتخاری KBE یا Knight Commander of the Order of the British Empire را از دست ملکه‌ی انگلستان دریافت کرد. بسیاری از جوایز دیگری که گیتس دریافت کرده است، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه بوده و این جایزه‌ها را با همسرش ملیندا تقسیم کرده است.

بیل گیتس در سال ۲۰۱۵ بعد از اینکه جایزۀ لسکر * در سال ۲۰۱۶، رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما «نشان افتخار آزادی از طرف ریاست جمهوری» را به بیل و ملیندا گیتس اهدا کرد. فرانسیس اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز بالاترین نشان افتخار این کشور را در سال ۲۰۱۷ به این زوج اهدا کرد. * خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم * را دریافت کرد، جایزۀ پادما بوشان را نیز به دست آورد. در سال ۲۰۱۰ نیز به خاطر کمک‌هایش به صنعت آی. تی جایزۀ بوفالوی نقره‌ای را دریافت نمود. گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف به دست آورده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید