قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۴

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۴۳۲
بازدید : ۶۰۵

فرادید | نوسان قیمت طلا در کانال ۱۸۰۰ همچنان ادامه دارد. امروز ۱۴ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۳.۴۷ درصد به ۱۸۱۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

ارزش طلا روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا چشم انداز نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت برای دارایی‌هایی، چون طلا را کم رنگ کرد، اما کاهش ارزش دلار، به طلا کمک کرد تا در بالای سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار بماند.

به گزارش فرادید؛ هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در Exinity تاکید می‌کند: «گاو‌های طلا در باتلاق اقدامات سیاست تهاجمی فدرال رزرو گیر کرده اند. همچنین چشم انداز نرخ‌های بالاتر آمریکا باعث کاهش حمایت از این فلز گرانبها می‌شود.»

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت که جذابیت محافظ تورمی طلا با چشم‌انداز تورمی ملایم‌تر خدشه‌دار می‌شود و افزایش نرخ‌های جهانی در آینده نیز چشم‌انداز دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

اینس گفت: در حالی که ما در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۳۰ دلار گیر کرده‌ایم، طلا می‌تواند به دلیل نگرانی‌های رکود اقتصادی حمایت شود و احتمالا فدرال رزرو موضع سیاست خود را کاهش دهد، زیرا بازار از نگرانی‌های تورمی منحرف می‌شود. طلا در مواقع بحران‌های اقتصادی، مانند رکود، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت: طلا همچنان آنچه را که باید انجام می‌دهد. با وجود تمام مشکلات افزایش نرخ بهره، طلا جایگاه خود را حفظ کرده است. قیمت پایین‌تر است، اما خراب نشده است.

اگرچه احساسات سرمایه گذاران خرد در پایین‌ترین حد چند ساله باقی مانده است، نرخ مشارکت نیز همینطور است. تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که علاقه سرمایه گذاران به طلا اخیراً با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است. به گفته برخی تحلیلگران، قیمت طلا همچنان با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فدرال رزرو در تلاش جهانی برای افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر این ماه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد.

به گزارش رویترز، دلار امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته ثابت ماند و همچنان خریداران ارز‌های دیگر را از طلای با قیمت دلار دور نگه داشته است. در همین حال، سهام آسیایی افزایش یافت، اما نگرانی‌های مداوم در مورد رشد جهانی و افزایش سطح تورم، سود‌ها را کاملا محدود نگه داشت.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید