چه کسانی اسکوچیچ را رد صلاحیت کردند؟

چه کسانی اسکوچیچ را رد صلاحیت کردند؟

قاسم‌پور درباره اتخاذ این تصمیم گفت: «ما تحت هیچ فشاری این تصمیم را نگرفتیم، اما قاطعانه به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ تمام شده است و نمی‌تواند به ما کمک کند.»

کد خبر : ۱۰۸۶۵۹
بازدید : ۸۶۰

برکناری دراگان اسکوچیچ توسط اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال حرف و حدیث‌های بسیاری در پی داشته است.

بعد از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام کمیته فنی فدراسیون فوتبال رأی به برکناری دراگان اسکوچیچ داد. دراگان اسکوچیچ بعد از دو سال شنیدن انتقادات، بالاخره از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شد.

جالب اینکه تا پیش از جلسه کمیته فنی، بیشتر اعضای فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ حمایت می‌کردند و او را گزینه نهایی ایران برای حضور در جام جهانی می‌دانستند، اما بعد از برگزاری جلسه کمیته فنی، سرمربی کروات تیم ملی رد صلاحیت شد!

صلاحیت دراگان اسکوچیچ در حالی از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران رد شده که در ۱۸ بازی به عنوان سرمربی ایران، ۱۵ برد، یک مساوی و دو شکست کسب کرده که یکی از ناکامی‌های او در بازی دوستانه با الجزایر به دست آمد.

او در دفاع از خود در دو دیداری که شکست خورده، ابتدا به غیبت حدود پنج بازیکن تیم ملی به اضافه ابتلای مهدی طارمی و سامان قدوس به ویروس کرونا در بازی با کره جنوبی استناد کرد و در بازی با الجزایر هم این مساله را صرفا یک بازی دوستانه دانست که امکان شکست خوردن هم در آن وجود دارد.

هر چند اغلب کارشناسان معتقد بودند تیم ملی در دیدار برابر الجزایر و البته پیش از آن در برابر کره جنوبی، که با باخت ملی‌پوشان به اتمام رسید، فاقد هرگونه برنامه بوده است.

در هر حال، او از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال متشکل از ۷ عضو، رد صلاحیت شده و اکنون هیات رئیسه یا سرپرست فدراسیون باید با در نظر گرفتن تصمیم فنی این کمیته، رأی نهایی را صادر کنند که مشخص‌کننده ماندن یا رفتن اسکوچیچ است.

اعضای کمیته فنی چه کسانی هستند؟

میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم‌پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند که توسط میرشاد ماجدی به این سمت منصوب شده‌اند.

این افراد در جلسه روز دوشنبه تصمیم به برکناری اسکوچیچ گرفتند تا حرف و حدیث‌های بسیاری درباره‌شان به وجود بیاید.

سابقه کمیته فنی چیست؟

میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون و حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این جلسه شرکت داشتند که به‌طور مستقیم مسئول امور اجرایی این تیم هم هستند و همراهی آن‌ها در رد صلاحیت اسکوچیچ از نکات جالب توجه در این جلسه است.

همچنین نادر عزت‌اللهی که در این کمیته و در جلسه روز گذشته حضور داشته است، پدر سعید عزت‌اللهی است که طی روز‌های گذشته همراه با بازیکنان معترض پیامی در فضای مجازی منتشر کرده و وضع تیم ملی را وخیم خوانده بود.

سایر نفراتی که در این جلسه حضور داشتند پرویز مظلومی، ابراهیم قاسم‌پور، مرتضی محصص و اصغر مدیر روستا هستند که در این مقطع اسکوچیچ را گزینه مناسبی برای تیم ملی ندانستند. به گفته سخنگوی کمیته فنی، رد صلاحیت اسکوچیچ به اتفاق آرا و با قاطعیت صورت گرفته و مخالفان این مساله از جمله قاسم‌پور بعد از استماع سخنان سایر نفرات، با رد صلاحیت او موافقت کرده‌اند.

قاسم‌پور درباره اتخاذ این تصمیم گفت: «ما تحت هیچ فشاری این تصمیم را نگرفتیم، اما قاطعانه به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ تمام شده است و نمی‌تواند به ما کمک کند.»

نکته جالب توجه اینکه کمیته فنی هنگام بررسی گزینه‌های مختلف به جای اسکوچیچ، صلاحیت کی‌روش را هم تایید نکرده است تا پرونده این مربی هم برای بازگشت به تیم ملی بسته شود و گزینه‌های ایرانی، محتمل‌ترین نام‌ها برای تصدی نیمکت تیم ملی باشند.

حمله به اعضای کمیته فنی

کمیته فنی فدراسیون فوتبال اگرچه از پیشکسوتان این رشته ورزشی انتخاب شده، اما مورد قبول بسیاری از مخاطبان نیست.

با توجه به اینکه عنوان شده کمیته فنی حتی صلاحیت کارلوس کی‌روش را نیز برای هدایت تیم ملی ایران تایید نکرده، بسیاری از افراد در فضای مجازی و رسانه‌ای علیه این کمیته موضع گرفته و آن‌ها را فاقد صلاحیت برای تایید یا رد افراد دانسته‌اند.

اگرچه دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی هم موافقان بسیاری در بین اهالی فوتبال ندارد، اما کمیته فنی نیز از دید عموم مقبولیت خاصی ندارد و به همین دلیل است که برخی از بازیکنان کنونی تیم ملی و حتی پیشکسوتان دیگر نیز نسبت به عملکرد این کمیته موضع‌گیری کرده‌اند.

حتی برخی عنوان کرده‌اند که این کمیته فرمایشی عمل کرده و فقط مسئول اجرای دستور از بالا درباره برکناری اسکوچیچ بوده است؛ هرچند که اعضای کمیته فنی چنین مساله‌ای را رد می‌کنند.

منبع: شهروند آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید