جدیدترین و زیباترین مدل‌های آلاچیق چوبی برای ویلا

جدیدترین و زیباترین مدل‌های آلاچیق چوبی برای ویلا

آلاچیق‌های چوبی معمولا بسیار متنوع و منعطف می‌باشند و قابلیت دارند که تماما طبق سلیقه شما طراحی شوند و ظاهری منحصر به فرد داشته باشند.

کد خبر : ۱۰۸۶۹۵
بازدید : ۲۰۷۷

اگر یک ویلا به همراه یک فضای سبز دراختیار دارید، اجازه ندهید جای آلاچیق چوبی در آن خالی بماند! آلاچیق‌های چوبی فرصت بیشتری در جهت تعامل با فضای آزاد را برایتان فراهم می‌کنند، فرصتی که احتمالا به آن احتیاج داشته باشید.

نصب یک آلاچیق چوبی در ویلا علاوه بر ارائه نمایی زیبا، یک فضای خصوصی امن و منعطف با شرایط آب و هوایی برای شما بوجود خواهد آورد. فضایی که می‌توانید در آن بنشینید، با اعضای خانواده‌تان معاشرت کنید و حتی در آن یک مهمانی برگذار کنید.

در این مقاله، جدیدترین و زیباترین مدل‌های آلاچیق چوبی برای نصب و اجرا در محوطه یک ویلا چوبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ابتدا با ساختار کلی آلاچیق‌های چوبی اشنا خواهیم شد.

آلاچیق‌های چوبی معمولا بسیار متنوع و منعطف می‌باشند و قابلیت دارند که تماما طبق سلیقه شما طراحی شوند و ظاهری منحصر به فرد داشته باشند.

یک آلاچیق چوبی معمولا از چنین اجزایی تشکیل شده است:

یک قاب چوبی به عنوان ساختار کلی

پوشش روی سقف که می‌تواند ثابت یا متحرک باشد و اغلب از گیاهان بالا رونده، پوشش حصیر مانند، ورق‌های پارچه‌ای یا پرده‌های جمع شونده و یا یک سقف تماما چوب تشکیل شده است.

آلاچیق چوبی

سکوی کف در اکثر موارد از چوب ساخته می‌شود

و البته مبلمان که تکمیل کننده آلاچیق چوبی شما خواهد بود. این قسمت کاملا به بودجه و سلیقه شما وابسته است. به طور کلی از مبلمان‌های معمولی ویلایی، میزهای کم ارتفاع، صندلی‌های حصیری و غیره استفاده می‌شود.

در طراحی آلاچیق باید بدانید که سازه‌های تحت عنوان آلاچیق با وجود شباهت‌های بسیار زیادی که با پرگولا و سایبان‌ دارند با آن‌ها متفاوت‌ می‌باشند.

آلاچیق‌ها دارای اشکال منتظم مانند دایره، مربع، شش ضلعی یا هشت ضلعی هستند و همچنین یک آلاچیق در واقع یک سازه مستقل و جدا از ساختمان اصلی می‌یاشد.ساختار تکیه گاه آلاچیق چوبی کاملاً خود نگهدار می‌باشد که در نمونه‌های سنتی و کلاسیک توسط پایه‌های عمودی بسیار باریک و قطعات متقاطع افقی نگه داشته می‌شود و درنهایت ظاهری بوجود می‌آورد که اساساً در مقایسه با یک پرگولا چوبی یا یک سایبان پیچیده‌تر خواهد بود.

یکی از مدل‌های آلاچیق چوبی، انواع پیش ساخته‌ای هستند که در کارخانه‌ها تولید شده و شما صرفا باید قطعات را اصطلاحا مونتاژ یا روی یکدیگر سوار کنید و در مکانی که از قبل در نظر گرفته‌اید، نصب نمایید. انتخاب این مدل از آلاچیق چوبی به منظور اجرا در ویلا، بسیار مقرون به صرفه برایتان تمام خواهد شد.

آلاچیق‌هایی تحت عنوان اوزاکا، یک انتخاب عالی به منظور اجرا در ویلاها خواهند بود. ساختار کلی این آلاچیق بوسیله چوب صنوبر پشتیبانی می‌شود و به جای استفاده از پایه‌های عمودی معمولی با یک بخش مربعی، شامل عناصر جدیدتر مانند داربست‌ها با پوششی از PVC می‌باشد.

اگر بودجه بیشتری برای تهیه یک آلاچیق چوبی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از مدل‌های لوکس‌تری بهره ببرید. این مدل‌ها شکلی مانند شش ضلعی یا هشت ضلعی منتظم دارند و ساختار کلی آن‌ها مربعی می‌باشد. در این نوع استایل از سبک کلونیال، colonial style ، الهام گرفته شده است.

این آلاچیق‌ها معمولا به رنگ سفید بوده و بوسیله دریچه‌های زیبایی در اضلاع جانبی و در قالب رک‌های چوبی (یکسری محفظه مربعی یا مستطیل شکل)، تجهیز شده‌اند.اگر فضای محدودی برای نصب آلاچیق چوبی دراختیار دارید، می‌توانید از آلاچیق‌های لوکس با اندازه کوچک استفاده کنید.یک آلاچیق کوچک لوکس بسته به مدل آن، حداکثر چهار الی هشت نفر را در خود جای می‌دهد.

این نوع آلاچیق‌ها برای لذت بردن از نوشیدن یک قهوه صبحگاهی و خواندن روزنامه، معاشرت‌های بعداز ظهرهای تابستانی یا داشتن یک شام خانوادگی صمیمی انتخابی عالی هستند. یک آلاچیق چوبی کوچک با فضایی جمع و جور به اندازه چهار تا هشت متر مربع، می‌تواند به ‌خوبی در اکثر ویلاهای کوچک و متوسط ​​جای بگیرد.

از نظر سبک و استایل نیز، شما خواهید توانست از یک قاب چوبی مدور با یک ورودی گرفته تا یک قاب چوبی هشت ضلعی با دو ورودی استفاده کنید.با تغیر شکل سطح مقطع این نوع آلاچیق چوبی و نزدیک کردن آن به یک شکل بیضی مانند، خواهید توانست گنجایش و ظرفیت آلاچیق چوبی خود را به هشت تا چهارده نفر افزایش دهید. این اندازه از آلاچیق همچنان می‌تواند در اکثر ویلاها کاربرد داشته باشد.

آلاچیق چوبی

اگر در ویلای خود به اندازه کافی فضای قابل استفاده دراختیار دارید، پیشنهاد می‌شود از آلاچیق‌های چوبی مستطیل شکل با اندازه‌ دلخواه استفاده کنید. این آلاچیق‌ها قابلیت نصب کابینت‌ها و اجاق‌های هیزمی را نیز در خود دارند. اجاق هیزمی را می‌توانید با یک دودکش تجهیز کنید تا دودها را به بیرون از فضای آلاچیقتان انتقال دهد.

سقف یک آلاچیق چوبی لوکس یکی از ویژگی‌های مهم طراحی آلاچیق است و می‌توان بسیار پیشرو در این زمینه عمل کرد، زیراکه در اکثر مواقع اولین قسمتی از آلاچیق که توجه یک ناظر بیرونی را به خود جلب می‌کند سقف آلاچیق می‌باشد.

دراینجا دو سبک پیشنهادی برای سقف یک آلاچیق چوبی را به شما معرفی می‌کنیم:سقف کلاسیک کاشی کاری شده و سقف کاهگلی که ظاهری عجیب‌تر به آلاچیق چوبی شما می‌بخشد. جدا از بحث زیبایی شناختی‌ای که وابسته به سلیقه شخصی می‌باشد، یکسری ملاحظات عملی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند؛ سقف کاهگلی احتمالاً نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد و همچنین ممکن است پس از چندین سال نیاز به پوشش مجدد داشته باشد.

ین نوع سقف‌ها همچنین باید توسط یک ساختار محکم چوبی پشتیبانی شوند.یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار این روزها، استفاده از جکوزی‌های محصور شده در آلاچیق‌های چوبی می‌باشد. اینگونه علاوه بر لذت استفاده از جکوزی، یک فضای امن را نیز تجربه خواهید کرد.

گزینه جدید دیگری که باعث جذابیت بیشتر و عملکرد بهتر یک آلاچیق چوبی خواهد شد، استفاده از بخاری‌های سقفی مادون قرمز است. این بخاری‌ها همچنین موثرترین راه برای گرم کردن سریع آلاچیق چوبی در فضای باز یک ویلا می‌باشند.

بخاری‌های سقفی مادون قرمز علاوه بر گرم کردن سریع فضا، بسیار قابل اعتماد و بادوام خواهند بود. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از این نوع بخاری‌ها را، براساس اندازه فضایی که گرم می‌کنید، از ۳ کیلووات تا ۶ کیلووات به کار بگیرید. همچنین بااستفاده از نورافکنی که در داخل این بخاری‌های سقفی تعبیه شده است، خواهید توانست یک نورپردازی مناسب در فضای داخلی آلاچیقتان بوجود آورید.

البته برای نصب این تجهیزات حتما باید از یک برقکار کمک گرفت تا اقدامات لازم را انجام دهد. درنهایت اساسی‌ترین جنبه‌ای که باید در راستای انتخاب یک آلاچیق چوبی درنظر داشته باشید، سبک و معماری ویلایی است که آلاچیق در آن نصب خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانید جلوه‌ای زیبا و امکانات بسیاری را بوسیله نصب آلاچیق چوبی در ویلایتان فراهم کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید