قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 28 تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۰ دلار و ۲۱ سنت بوده است.

کد خبر : ۱۰۸۸۰۷
بازدید : ۸۹۱

فرادید | طلا بار دیگر با افت قیمت مواجه شد. امروز ۲۸ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۳۷ درصد به ۱۷۰۷ دلار و ۶۱ سنت رسید. این در حالی است که بیشترین قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱۰ دلار و ۲۱ سنت بوده است.

این هفته در حالی که دلار آمریکا به نقطه عطف مهمی رسید: برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته برابری با یورو را تجربه کرد، طلا این هفته به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر سقوط کرد. تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه طلا به ۱۷۰۰ کاهش یافته‌است، اما هیچ حرکت عمده‌ای در بازار صورت نگرفته‌است.

به گزارش فرادید؛ دیروز قیمت طلا و نقره در بازار آمریکا با افزایش ملایمی روبرو شد. در بازار‌های جهانی کاهش روند شاخص دلار آمریکا و افزایش قیمت نفت خام موجب رشد بازار‌های فلزات گرانبها برای شروع هفته معاملاتی بود.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد ۲۰ ساله خود در هفته گذشته فاصله گرفت و شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را دارند ارزانتر کرد.

فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در Alliance Financial گفت که او انتظار دارد قیمت طلا کاهش یابد، زیرا معامله گران بیشتری مجبور به نقد کردن پوزیشن‌های های طلای زیانده خود هستند.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: بازار پس از انتشار نرخ تورم دانشگاه میشیگان در روز جمعه، ایده افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ را کنار گذاشت. نه تنها احساسات نزولی در میان سرمایه گذاران خرد در این هفته افزایش یافته‌است، بلکه مشارکت در نظرسنجی به بالاترین حد یک ماهه رسیده‌است که نشان می‌دهد سرمایه گذاران بیشتری دوباره به بازار توجه کرده اند.

در حالی که احساسات نزولی شدیدی در بازار وجود دارد، برخی از تحلیلگران هنوز آماده نیستند که از این فلز گرانبها دست بکشند. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که طلا در آستانه جهش است، زیرا از نظر تکنیکال بیش از حد فروخته‌شده‌است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که با توجه به اینکه بازار‌ها شروع به تجدید نظر در مورد انتظارات افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره در اواخر این ماه می‌کنند، نسبت به طلا خوش بین است.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که او همچنین در حال بررسی است تا ببیند آیا قیمت طلا سطوح حمایتی عمده را حفظ خواهد کرد یا خیر. وی افزود: طلا پنجمین هفته زیان خود را می‌بیند که طولانی‌ترین روند شکست در چند سال اخیر است.

طلا پس از سقوط کوتاه مدت به زیر ۱۷۰۰ دلار همچنان نزولی به نظر می‌رسد. اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت شمش که هیچ سودی ندارد، لطمه می‌زند.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید