قتل دختران جوان به دست خواستگار قلابی

قتل دختران جوان به دست خواستگار قلابی

متهم یک اخاذ است که در فضای مجازی با دختران دم‌بخت آشنا شده و خودش را خواستگار معرفی می‌کرده، اما پس از ریختن طرح دوستی با طعمه‌هایش دست به اخاذی از آن‌ها می‌زده است.

کد خبر : ۱۰۸۸۱۰
بازدید : ۱۶۱۸

پس از کشتن یک زن تنها در خانه‌ای اجاره‌ای دستگیر شد و به این قتل اعتراف کرد، اما این پایان جنایت‌های مرد افغانستانی نبود.

او که مدعی شد به خاطر بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی، زن جوان را کشته است، در تحقیقات به قتل همسرش در افغانستان نیز اعتراف کرد، اما بازهم تبهکاری‌های این مرد به همین جا ختم نشد. تجسس‌های بعدی نشان داد که این مرد افغانستانی در فضای مجازی با دختران دم‌بخت آشنا شده و در نهایت دست به اخاذی از آن‌ها می‌زد.

او خودش را خواستگار معرفی می‌کرد و پس از ریختن طرح دوستی با طعمه‌هایش دست به اخاذی از آن‌ها می‌زد. او حالا در تازه‌ترین بازجویی‌هایش، ماجرای قتل همسرش و فرار به ایران را روایت کرد.

ماجرای این پرونده هولناک به روز بیست‌وهشتم خرداد امسال برمی‌گردد. آن روز خبر قتل یک زن به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل پایتخت مخابره شد. این زن ۳۵ ساله در آپارتمانی در حوالی خیابان شهید نامجو با ضربه چاقو به گردنش کشته شده بود.

بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. صاحب‌خانه همان فردی بود که با جسد این زن در خانه‌اش مواجه شده و پلیس را خبر کرده بود.

کشف جسد خونین

او در تحقیقات به ماموران گفت: «از چندوقت پیش خانه‌ام را به‌صورت مبله و روزانه اجاره می‌دادم. روز قبل مردی جوان با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد برای ۲۴ ساعت خانه‌ام را اجاره کند. او گفت که با نامزدش قرار است از شهرستان به تهران بیایند تا کاری را انجام دهند.

برای همین خانه‌ام را اجاره کرد. قرار بود که فردایش ساعت ۱۲ ظهر خانه را تحویل دهند. برای همین من هم به آپارتمانم آمدم تا اینجا را تحویل بگیرم. ولی کسی پاسخگو نبود. با همان مرد تماس گرفتم، ولی گوشی‌اش خاموش بود. هرچه صبر کردم فایده‌ای نداشت. برای همین پلیس و آتش‌نشانی را خبر کردم. وقتی وارد خانه شدیم، جسد زن جوانی را دیدیم که روی زمین افتاده بود.»

بررسی‌های بعدی نشان داد که اموال این زن یعنی گوشی و طلاهایش سرقت شده است و از زمان مرگ او حدود ۱۰ ساعت گذشته است. به همین دلیل ماموران پلیس بلافاصله به نامزد این زن جوان مشکوک شده و او را تحت تعقیب قرار دادند.

بررسی‌ها نشان داد که آن مرد افغانستانی است و در ساختمان‌ها کارگری می‌کند. او محل زندگی مشخصی نداشت. برای همین ماموران پلیس برای دستگیری او از راه دیگری وارد شدند و از طریق یکی از افرادی که او را می‌شناخت با او قرار گذاشتند.

این قرار به بهانه پیدا شدن کاری با حقوق بالا با متهم به‌صورت صوری ترتیب داده شد. در نهایت نیز این مرد جوان دستگیر شد و تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفت.

اعتراف به نخستین جنایت

این جوان افغانستانی در بازجویی‌ها به قتل زن جوان اقرار کرد و گفت که او را بر سر طلب ۱۰۰ میلیون‌تومانی‌اش به قتل رسانده است.

این در حالی است که با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم یک اخاذ است که در فضای مجازی با دختران دم‌بخت آشنا شده و خودش را خواستگار معرفی می‌کرده، اما پس از ریختن طرح دوستی با طعمه‌هایش دست به اخاذی از آن‌ها می‌زده است.

متهم ۳۲ ساله به‌صورت غیرقانونی در ایران زندگی می‌کرد. او گفت که پس از آشنایی با دختران و زنان اغلب خودش را ایرانی جا می‌زده تا بتواند نقشه اخاذی‌های سریالی‌اش را اجرا کند. این مرد در رابطه با جزئیات قتل زن جوان گفت: «با مقتول حدود ۷ ماه قبل از طریق فضای مجازی آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم.

او تصور می‌کرد که من ایرانی هستم. چون خودم را ایرانی جا زده بودم، ولی چون قرار شد که با هم ازدواج کنیم، حقیقت را به او گفتم.

برایش تعریف کردم که نگهبان و سرایدار ساختمانی هستم و اقامتم در ایران قانونی نیست. او هم وقتی صداقت مرا دید اعتراضی نکرد. من قصد کشتن او را نداشتم و واقعا می‌خواستم با او ازدواج کنم. ولی پولم را پس نداد. برای همین با او درگیر شدم.

ماجرا از این قرار بود که من، چون اقامت قانونی ندارم نمی‌توانستم حساب بانکی داشته باشم. به همین دلیل هرچه پول درمی‌آوردم به حساب مقتول واریز می‌کردم. در مدت ۷ ماه ۱۰۰ میلیون تومان به حسابش ریختم. ولی او پولم را پس نداد.»

روایت دومین قتل

این مرد ادامه داد: «روز حادثه می‌خواستم با او حرف بزنم که پولم را پس بدهد. ولی او به کل منکر پول شد. من هم وقتی دیدم که می‌خواهد پول مرا بالا بکشد، عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. من هم ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. مقتول یک سال قبل برای کار به تهران آمده و در خوابگاه خصوصی ساکن شده بود.

او به‌دلیل اعتیاد شوهرش از او طلاق گرفته بود و در تهران کار می‌کرد تا خرج خودش و بچه‌هایش را تامین کند. در رابطه با دختران دیگر نیز باید بگویم که در مدت ۴ سالی که در ایران هستم با دختران و زنانی آشنا شدم. ولی قصدم اخاذی نبود. واقعا می‌خواستم با آن‌ها ازدواج کنم. ولی هربار اتفاقی می‌افتاد و این ازدواج بهم می‌خورد.»

تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه این مرد به جنایت دیگری نیز اعتراف کرد. او این بار به کشتن همسرش در ایالت کاپیسای افغانستان اقرار کرد و در رابطه با این جنایت نیز گفت: «۶ ماهی بود که با یکی از دختران روستایمان ازدواج کرده بودم.

ما مشکل جدی با هم نداشتیم. ولی یک روز وقتی به خانه آمدم احساس کردم که کسی آنجاست. من هم طاقت نیاوردم. عصبانی شدم و او را کشتم. بعد از این قتل، خانواده همسرم خانه مرا در روستای نجلا به آتش کشیدند. من هم ترسیدم و به ایران فرار کردم.»

با اعتراف این مجرم به دومین جنایت، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، دستور احضار خانواده همسر او به ایران را صادر کرد. در حال حاضر نیز تحقیقات در رابطه با سایر جرایم احتمالی مرد افغانستانی همچنان از سوی پلیس ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید