قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ تیرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۸۸۳۷
بازدید : ۵۶۰

فرادید | طلا بار دیگر در مسیر کاهشی قرار گرفت. امروز ۲۹ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۳۹ درصد به ۱۷۱۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

دیروز قیمت طلا پس از اینکه در معاملات بازار‌های آسیایی پایین ماند، اندکی افزایش یافت. این فلز گرانبها پس از رسیدن به کف ۱۷۰۵.۵۵ دلاری، رشدی نسبی یافت و به حدود ۱۷۱۰.۲۱ دلار رسید.

به گزارش فرادید؛ اما با افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه و تاثیر آن بر جذابیت شمش، کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران دارای ارز‌های دیگر گران‌تر کرد. بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در حالی افزایش یافت که داده‌های اقتصادی خوشایند هفته گذشته منتشر شد و دوره‌ای آرام از سوی فدرال رزرو زمینه را برای ریسک‌پذیری فراهم کرد.

مقامات فدرال رزرو روز جمعه اعلام کردند که احتمالا در نشست سیاستی آتی خود به افزایش نرخ بهره ۷۵ واحدی پایبند خواهند بود، هر چند که نرخ بالای تورم اخیر همچنان می‌تواند افزایش بیشتری را نسبت به پیش‌بینی‌ها در اواخر سال تضمین کند.

اگر چه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی ندارد.

Jim Wyckoff، تحلیلگر تکنیکال ارشد در Kitco.com خاطرنشان کرد که چشم انداز تکنیکال نشان می‌دهد که معامله گران نزولی بازار را در کوتاه مدت کنترل می‌کنند. وی گفت: نمودار‌ها کاملاً نزولی هستند و مسیری که کمترین مقاومت را برای قیمت‌ها دارد، از یک طرف به سمت پایین باقی می‌ماند.

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا شاهد افزایش ۸ درصدی فروش شمش طلا در سه ماهه دوم و جهش فروش نقره ۴۷ درصدی است.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که نسبت به طلا بی طرف است. او گفت: «این بیشتر یک نظر تکنیکال است، زیرا طلا در RSI بیش از حد فروخته‌می‌شود و در آستانه جهش است، اما در حال حاضر نمی‌توان حمایت ۱۶۶۰ تا ۱۶۷۵ دلاری را رد کرد.»

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید