موج هفتم کرونا؛ استان تهران قرمز شد!

موج هفتم کرونا؛ استان تهران قرمز شد!

درحال حاضر در استان تهران، ۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و هیچ کدام از شهرستان‌ها وضعیت آبی ندارند.

کد خبر : ۱۰۸۹۲۹
بازدید : ۶۲۸

شیوع موج هفتم کرونا و کم توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موجب شد تا رنگ‌های آبی کرونایی شهر‌های استان تهران به رنگ‌های قرمز و نارنجی تغییر وضعیت دهند و بار دیگر زنگ خطر افزایش مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ در این استان به صدا درآید.

نقاط مختلف کشور پس از استراحتی کوتاه مدت، دوباره وارد موج جدیدی از کرونا شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن بعنوان موج هفتم یاد کرد، موجی که بر شهر‌های استان تهران نیز سایه افکنده است.

درحال حاضر در استان تهران، ۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و هیچ کدام از شهرستان‌ها وضعیت آبی ندارند.

بر همین اساس شهرستان‌های پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات و فیروزکوه در وضعیت قرمز هستند. شهرستان‌های اسلامشهر، پاکدشت، تهران، قدس و ورامین نیز نارنجی شده اند و پردیس، بهارستان، رباط کریم، شهریار، قرچک و ملارد به رنگ زرد کرونایی درآمده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ارائه آمار کشوری کرونا تاکید کرد که ایران نیز همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا است. وی استفاده از ماسک در هواپیما، قطار و مترو، اتوبوس و اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی را الزامی دانست و تاکید کرد که مراکز تزریق واکسن فعال‌تر شوند.

موضوعی که شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بر آن تمرکز کرده و با شعار "کرونا هنوز تمام نشده است" تلاش می‌کند واکسیناسیون را در بین مردم این شهر‌ها تکمیل کند. این شبکه بهداشت تزریق یک نوبت یادآور واکسن بیماری کووید-۱۹ را برای تمام افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آن‌ها گذشته است را با معرفی ۸۹ پایگاه مورد تاکید قرار داده است.

از مجموع پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان ری، یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون با عنوان "شهر سالم" در میدان هادی ساعی، جنب خیابان فدایی در ورزشگاه شهرسالم، واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، پاستوکوک، اسپایکوژن و برکت را بعنوان واکسن یادآور برای متقاضیان تزریق می‌کند.

۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۷ پایگاه سلامت و ۲۷ خانه بهداشت نیز از مجموع مراکزی است که شبکه بهداشت با انتشار آدرس آن از شهروندان خواسته است با مراجعه به آن اقدام به واکسیناسیون یادآور کنند. بنا بر اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و فهرست‌های اعلامی از آدرس مراکز واکسیناسیون، واکسن سینوفارم که با اقبال اکثریت مردمی مواجه شده، در تمام مراکز موجود است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید