پیش‌بینی وقوع سیل در ۴ استان

پیش‌بینی وقوع سیل در ۴ استان

از امروز تا چهارشنبه شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و جنوب کشور افزایش خواهد یافت و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس طی این مدت وجود خواهد داشت.

کد خبر : ۱۰۹۰۰۱
بازدید : ۱۳۲۲

سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌خود از وضعیت جوی کشور از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و وقوع سیل در برخی استان‌ها خبر داد.

داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه۴ مرداد در مرکز و شرق سواحل خزر، ارتفاعات تهران و البرز، به‌ویژه ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

چهارشنبه در استان‌های اردبیل، سواحل دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز، تهران بارش پراکنده و در استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب یزد، نیمه جنوبی و شرق فارس، جنوب خراسان جنوبی و جنوب بوشهر وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، چهارمحال بختیاری، جنوب سمنان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، جنوب خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش‌ها در غالب مناطق جنوبی کشور و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز مورد انتظار است.

از امروز تا چهارشنبه شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و جنوب کشور افزایش خواهد یافت و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس طی این مدت وجود خواهد داشت.

این شرایط در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از شرق، مرکز و جنوب غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش شاخص‌های آلودگی، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهدشد.

دریای عمان و تنگه هرمز از امروز تا پایان هفته، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از سه‌شنبه تا جمعه و دریای خزر امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران امروز صاف، تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری از بعدازظهر وزش باد شدید و احتمال گردوخاک و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و زنجان با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید