قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۲۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۰۰۵
بازدید : ۶۴۲

فرادید | در ۲۴ ساعت گذشته طلا به حرکت خود در مسیر صعودی ادامه داد و با افزایش قیمت رو به رو شد. امروز ۴ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۷.۸۸ درصد به ۱۷۲۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران برای ورود گسترده به بازار طلا تا حدودی مردد هستند، حتی در شرایطی که دلار آمریکا هفته را با نرخ ملایمی آغاز کرده است.

به گزارش فرادید، اگرچه برخی از تحلیلگران انتظار دارند که طلا در این هفته روند بهتری داشته باشد، اما همچنان زیر سایه نوسانات دلار آمریکا باقی خواهد ماند. با این حال ممکن است پس از اعلام نرخ جدید بهره توسط فدرال رزرو، بازار‌ها شاهد حرکت جدیدی باشند.

بانک مرکزی ایالات‌متحده یک نشست دو روزه را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند و بازار‌ها برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش می‌دهند. اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات‌متحده روز یکشنبه گفت که رشد اقتصادی ایالات‌متحده در حال کاهش است و او خطر رکود اقتصادی را تایید کرد، اما گفت که رکود اجتناب‌ناپذیر نیست.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که علیرغم سرعت فوق العاده بانک مرکزی ایالات متحده در افزایش نرخ بهره، تورم به طور مداوم بالا خواهد ماند و بازده واقعی را تحت فشار نگه می‌دارد.

او گفت: بازار به زودی متوجه خواهد شد که فدرال رزرو نمی‌تواند به اندازه کافی نرخ‌ها را افزایش دهد تا تورم را بدون ایجاد رکود جدی کاهش دهد و آنچه که آن‌ها تاکنون انجام داده‌اند برای کاهش معنی دار تورم کافی نیست. " فدرال رزرو حتی مجبور نیست چرخش کند یا مکث کند؛ صرف تشخیص اینکه آن‌ها نمی‌توانند به هدف خود برسند باعث انفجار طلا می‌شود.

هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا به همتایان جهانی خود در مبارزه با تورم فزاینده پیوست، زیرا نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای گفت: بانک مرکزی اروپا تا زمانی که تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد، نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد.

قیمت طلا از زمانی که در اوایل ماه مارس به بالای سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، به دلیل افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش اخیر دلار، بیش از ۳۵۰ دلار یا ۱۶ درصد کاهش یافته است.

برای بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک قیمت طلا، دلار آمریکا است که ناشی از اقدام سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که کند شدن فعالیت در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند که موضع انقباضی خود را کاهش دهد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید