سیل مرگبار؛ تخلیه ۱۲ منطقه رفسنجان صادر شد!

سیل مرگبار؛ تخلیه ۱۲ منطقه رفسنجان صادر شد!

رفسنجان با وجود سیلاب‌های شدید وضعیت قرمز را به خود گرفته و اهالی مناطق شهرک فرهنگیان، هزار واحدی، الله آباد، شهرک جهاد، بلوار امام علی (ع)، اسدآباد فارسی، محمدآباد میثم، ناصریه، سعادت آباد باید تخلیه کنند.

کد خبر : ۱۰۹۱۴۲
بازدید : ۱۰۵۸

سرپرست فرمانداری رفسنجان با توجه به بروز سیلاب ناشی از بارندگی‌های شدید نسبت به دو روز گذشته، وضعیت کنونی شهر و تمامی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها را قرمز اعلام کرد و از مردم خواست برای تماشای سیل به پل رودخانه‌ها نزدیک نشوند که امکان شکسته شدن پل‌ها وجود دارد.

حسین رضایی بامداد یکشنبه اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه گذشته در رفسنجان آغاز شد و عصر امروز شنبه با شدت بیشتری بارندگی‌ها ادامه پیدا کرد که نیاز به یک سری هشدار‌ها برای حفظ جان مردم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی رودخانه‌های این شهرستان پر از آب شدند، تصریح کرد: سیلاب از سمت سرچشمه و ناحیه کشت و صنعت با عظمت خود به داخل شهر وارد شده و معابر، کوچه و خیابان‌های شهر زیر آب رفته و از مردم می‌خواهیم که در منازل بمانند و برای تماشای سیل بیرون نیایند.

رضایی بیان کرد: رودخانه‌های گیودری و شور طغیان کرده و پر از آب شده، زیرگذر میدان شهید سلیمانی پر از آب شده، مردم از نزدیک شدن به پل این رودخانه‌ها پرهیز کنند که امکان شکسته شدن آن‌ها و بروز حوادث ناگوار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پل‌های رودخانه‌ها واقع در ماهونک، مصلی و دیگر مناطق خطرناک هستند سال هاست که این رودخانه‌ها از خشکسالی‌ها رنج می‌برند و اکنون که نعمت بارندگی بر مردم ارزانی شده مردم هم همکاری کنند تا با طغیان و سیلاب‌ها و روان آب‌ها خسارت‌های جانی و مالی را متحمل نشوند لذا از رفتن برای تماشا و گرفتن عکس و فیلم جهت یادگاری پرهیز کنند که امکان دارد با سهل انگاری لحظه‌ای و آنی عمری پشیمانی به بار آید.

تخلیه ۱۲ منطقه رفسنجان صادر شد

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: رفسنجان با وجود سیلاب‌های شدید وضعیت قرمز را به خود گرفته و اهالی مناطق شهرک فرهنگیان، هزار واحدی، الله آباد، شهرک جهاد، بلوار امام علی (ع)، اسدآباد فارسی، محمدآباد میثم، ناصریه، سعادت آباد باید تخلیه کنند.

وی با اعلام اینکه اسماعیل آباد، سعید آباد و دهنو که بعد از میدان شهیدان امینی قرار دارند نیز هر چه سریعتر اقدام به تخلیه کنند و مکان‌هایی که اعلام نشده در منازل خود بمانند و نیاز به تخلیه نیست.

رضایی ادامه داد: مکان‌های مصلی، حسینیه ثارالله، ورزشگاه تختی، مسجد قبا و دانشگاه ولیعصر (ع) برای اسکان این اهالی آماده سازی شده و اتوبوس‌های شهرداری جهت انتقال افراد به مکان‌های اسکان در همه این مناطق آماده خدمات رسانی هستند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان باز هم به مردم هشدار داد که لب رودخانه ها، سیلاب‌ها و دهانه‌های پل رودخانه‌ها برای تماشا نروند که امکان شکستن پل‌ها و بروز حوادث ناگوار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، سپاه، بسیج، شهرداری، شرکت مس و دیگر ارگان‌ها پای کار هستند تا با این سیلاب مهیب مقابله کنند و مردم را از خطرات احتمالی نجات دهند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید