هواشناسی ایران؛ امروز ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

هواشناسی ایران؛ امروز ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، از امروز ۱۱ مرداد ماه سامانه بارشی جدید به‌تدریج در بخش‌هایی فعالیت خواهد کرد.

کد خبر : ۱۰۹۲۴۲
بازدید : ۸۲۸

فرادید | بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه تا جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

طی پنج روز آینده نواحی شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور‌های همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می‌رود. از امروز تا شنبه شرق دریای عمان و شنبه دریای خزر مواجه خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۶ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز اردبیل، زنجان، شهرکرد و یاسوج با دمای ۱۶ درجه سانتیگرد و فردا اردبیل، شهرکرد، کرمان و همدان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

هواشناسی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید