بورس بی‌رمق

بورس بی‌رمق

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که طی روز‌های اخیر سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند به شکلی موثر تصمیمی درخصوص ماندگاری در بازار سهام بگیرند.

کد خبر : ۱۰۹۲۶۱
بازدید : ۳۸۱

عملکرد روز سه‌شنبه بازار سهام به مانند روز قبل از آن، رنگ و بوی چندانی از رونق نداشت. در این روز اگرچه به لطف افزایش نسبی قیمت در نماد‌های سنگین‌وزن، شاخص‌کل مجال رشد حداقلی داشت، با این حال فضای سنگین بی‌اعتمادی حاکم بر این بازار به مانند روز‌های قبل مانع از آن شد که طرف تقاضا به‌طور قدرتمند بتواند به عرض‌اندام بپردازد، از این‌رو شاخص‌کل نتوانست عملکردی بهتر از رشد ۱۷/ ۰‌درصدی و رسیدن به سطح یک‌میلیون و ۴۳۰هزار واحدی داشته باشد.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که طی روز‌های اخیر سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند به شکلی موثر تصمیمی درخصوص ماندگاری در بازار سهام بگیرند.

همین امر سبب‌شده تا در بورس تهران خروج پول حقیقی همچنان ادامه‌دار باشد. بر این اساس روز گذشته برآیند معاملات بازار سهام موجب شد تا درمیان نماد‌های بورسی رفت‌و‌آمد سرمایه‌های خرد خالص خریدی ۲۵۵میلیارد تومانی را برای حقوقی‌ها رقم بزند. این رقم در حالی به ثبت می‌رسد که به گفته بسیاری از کارشناسان زمینه برای بهبود شرایط در بازار سهام حداقل از حیث بنیادی فراهم‌شده و افت سنگین قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به افزایش ارزندگی سهام انجامیده است.

در حال‌حاضر بسیاری از فعالان بازار سهام بر این باور هستند که مهم‌ترین دلیل خروج سرمایه‌های ایشان از بازار یادشده، جو منفی کنونی ناشی از بی‌اعتمادی است. دقیقا به همین دلیل است که در روز‌های اخیر همچنان ارزش معاملات خرد پایین مانده و دیگر به مانند دو‌ماه ابتدایی سال میلی به سرمایه‌گذاری در بورس یا فرابورس وجود ندارد.

بررسی آمار و ارقام به ثبت رسیده در «دنیای‌اقتصاد» روز گذشته ارزش کل دادوستد‌های بورسی ۲۵۹۵ میلیارد‌تومان بوده که از این میان ۱۲۸۵ میلیارد‌تومان آن به معاملات خرد اختصاص داشته است. این رقم در مقایسه با میانگین ماهانه آن اختلافی حدودا ۵۰۰‌میلیارد تومانی دارد. میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد تا دیروز ۱۷۸۹میلیارد تومان بوده است.

ارزش کل بورس تهران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید