اولین و مهم‌ترین واکسن کودک چیست؟

اولین و مهم‌ترین واکسن کودک چیست؟

نماینده یونیسف در ایران با بیان این‌که در دنیا تنها ۴۴ درصد نوزادان در ۶ ماه اول زندگی با شیر مادر تغذیه می‌شوند، گفت: شیرمادر مانند اولین واکسن کودک عمل می‌کند.

کد خبر : ۱۰۹۲۸۲
بازدید : ۶۳۵

دکتر رابین ناندی در مراسم "هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر" در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در همه‌گیری کرونا تغذیه نوزادان با شیرمادر امنیت غذایی را تضمین کرده و تغذیه را در جوامع بهبود بخشیده و نابرابری‌ها را کاهش داده است.

وی با اشاره به این‌که هر دلار سرمایه‌گذاری برای تغذیه با شیر مادر ۳۵ دلار برگشت سرمایه دارد، افزود: شیر مادر علاوه بر پیشگیری، از بسیاری از بیماری‌ها در کودک و مادر، یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای بهبود سرمایه انسانی و تسریع رشد اقتصادی در جوامع است.

نماینده یونیسف در ایران با بیان این‌که در دنیا تنها ۴۴ درصد نوزادان در ۶ ماه اول زندگی به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شوند، گفت: شیرمادر مانند اولین واکسن کودک عمل می‌کند.

بنابر اعلام وبدا، ناندی اضافه کرد: نرخ پایین تغذیه با شیر مادر در جوامع دارای شکاف عمیق بین گروه‌های درآمدی بیشتر است.

وی در پایان از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ترویج تغذیه با شیر مادر قدردانی کرد و گفت: اجرای سیاست‌های خانواده محور در کشور‌ها با حداقل اعطای ۱۸ هفته مرخصی پس از زایمان برای ترویج و تقویت تغذیه با شیر مادر ضروری است. اقدام ایران در اعطای ۹ ماه مرخصی زایمان به مادران قابل تحسین است و یونیسف از این سیاست‌ها حمایت می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید