قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۵

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۴ دلا رو ۹۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۳۱۷
بازدید : ۴۵۹

فرادید | قیمت طلا با افت ناچیزی همراه شد و همچنان در تلاش است که وارد کانال ۱۸۰۰ شود. امروز ۱۵ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۰۴ درص به ۱۷۷۴ دلار و ۹۵ سنت رسید.

در معاملات امروز بازار جهانی، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت وقرار است هفته را با روند افزایشی به پایان برساند، در حالی که نگرانی‌های رو به رشد ناشی از کند شدن رشد جهانی وجود دارد.

از طرفی کاهش ارزش دلار پیش از داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا نیز به فلزات کمک کرد. قیمت بیشتر فلزات صنعتی نیز با کاهش فشار‌های دلار افزایش یافت. اما به طور کلی دلار قرار است هفته را پس از انتشار داده‌های تولید ضعیف به پایان برسانند.

به گزارش فرادید؛ هر دو شاخص قیمت قرار است هفته را ۱.۵ ٪ افزایش دهند، زیرا افزایش تعداد شاخص‌های اقتصادی ناامید کننده از سراسر جهان نگرانی‌ها را در مورد رکود آینده عمیق‌تر کرده است.

اما در مجموع عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد و طلا را در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی نگه داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا همچنان از دلار ضعیف‌تر که ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده است، سود می‌برد، زیرا بازار‌ها در اوج تورم و رکود قیمت‌گذاری می‌کنند.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.
یک روند ملایم حقوق و دستمزد از حرکت صعودی طلا حمایت می‌کند، زیرا احتمالا با کاهش بازدهی، یک دوره دیگر از تضعیف دلار را به همراه خواهد داشت. هالی افزود: طلا باید به سمت منطقه ۱۹۰۰ دلاری در جلسات آینده ادامه دهد.

بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای فرونشاندن تورم فزاینده، نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال ۱۹۹۵ افزایش داد. دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید