قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۴۶۱
بازدید : ۴۲۵

فرادید | حرکت طلا در مسیر نزولی ادامه دارد. امروز ۲۰ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۲۰ درصد به ۱۷۸۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

آمار تورم آمریکا همانطور که بسیاری انتظار داشتند در حال عقب نشینی است. سوال اینجاست که طلا چه واکنشی به این روند نشان خواهد داد. قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین حد در پنج هفته گذشته رسید، زیرا شاخص دلار به پایین‌ترین سطح یک ماهه ۱۰۴.۵۱ رسید. قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در ماه دسامبر به ۱۸۱۳.۷۰ دلار رسید که ۱.۴۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش فرادید، پس از گزارش وزارت کار مبنی بر افزایش ۸.۵ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در طول سال منتهی به جولای در مقابل رشد سالانه ۹.۱ درصدی در ژوئن که بیشترین میزان در ۴۱ سال گذشته را به ثبت رساند، دلار سقوط کرد.

فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای هر کدام ۷۵ واحد نرخ بهره را افزایش داد تا تورم فزاینده را مهار کند. اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار در برابر رقبای خود ثابت ماند و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به ۲.۷۸ درصد افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید