قمیت آپارتمان تا متری ۵۰ میلیون تومان در تهران

قمیت آپارتمان تا متری ۵۰ میلیون تومان در تهران

در واقع واحد‌هایی با قیمت حول و حوش مترمربعی ۵۰ میلیون تومان برای خانه اولی‌ها گران محسوب می‌شود و برای خانه دومی‌ها یا به اصطلاح متقاضیان تبدیل به احسن، گزینه ایده‌آلی نیست.

کد خبر : ۱۰۹۵۳۵
بازدید : ۵۶۴

متقاضیان مسکن از طبقه متوسط درآمدی عمدتا در جست‌وجوی آپارتمان‌هایی در محدوده قیمتی حول و حوش مترمربعی ۵۰ میلیون تومان هستند که این رقم اندکی از میانگین قیمت مسکن در تیرماه بالاتر است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در تیرماه میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به روایت بانک مرکزی به نزدیکی ۴۲ و به روایت مرکز آمار به حدود ۴۳ میلیون تومان رسید. به این ترتیب اکنون دامنه قیمتی مناسب جست‌وجو برای اقشار از طبقه درآمدی متوسط به پایین همین حدود و کمتر است.

در عین حال گروهی از قشر متوسط درآمدی که درصدد تبدیل به احسن آپارتمان‌های خود هستند، عمدتا با بودجه مناسب‌تری در حال جست‌وجوی بازار مسکن هستند.

به روایت واسطه‌های ملکی فعال در مناطق شرقی و مرکزی تهران، تبدیل به احسنی‌ها از طبقه میان‌درآمد در حال حاضر اغلب تلاش می‌کنند آپارتمان‌هایی به بهای مترمربعی ۵۰ میلیون تومان یا اندکی بیشتر را برای جایگزینی ملک قبلی خود جست‌وجو کنند.

با این حال از آنجا که متقاضیان تبدیل به احسن، اغلب تمایل دارند خانه‌ای که به لحاظ سن بنا و امکانات موقعیت بهتری از ملک قبلی را برای آن‌ها فراهم کند یا حداقل شرایط برابری از نظر سن بنا، موقعیت و امکانات با خانه مسکونی فعلی آن‌ها داشته باشد و در عین حال متراژ آن افزایش پیدا کند، تمایل چندانی به خرید واحد‌هایی که در این محدوده قیمتی فایل شده است، نشان نمی‌دهند.

در واقع واحد‌هایی با قیمت حول و حوش مترمربعی ۵۰ میلیون تومان برای خانه اولی‌ها گران محسوب می‌شود و برای خانه دومی‌ها یا به اصطلاح متقاضیان تبدیل به احسن، گزینه ایده‌آلی نیست، چراکه آن‌ها معمولا فایل‌هایی که قیمت پیشنهادی حداقل ۱۰ درصد بیشتر از بودجه‌شان را دارد، برای خرید ترجیح می‌دهند که با توجه به ناهمخوانی قیمت و استطاعت خرید، از معامله آن‌ها نیز باز می‌مانند.

این روایتی است که واسطه‌های ملکی از فاصله بین انتخاب مطلوب و قدرت خرید طبقه متوسط متقاضی تبدیل به احسن ملک در بازار مسکن فعلی بازگو می‌کنند.

قمیت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید