قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۵/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۵ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۹۵۶۶
بازدید : ۴۶۸

فرادید | طلا علیرغم جهش خوبی که در روز‌های گذشته داشت با افت قیمت همراه و وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شد. امروز ۲۴ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۸.۵۵ درصد به ۱۷۹۵ دلار و ۶۲ سنت رسید.

در واکنش به تحولات اخیر بازار‌های جهانی، ارزش اونس طلا شاهدافزایش نسبی بود، با این حال این فلز گرانبها نتوانست به طور قابل توجهی به بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار برسد.

به گزارش فرادید، طلا روز جمعه با افزایش بسته شد و به فلز زرد کمک کرد تا چهارمین هفته متوالی را افزایش دهد و به افزایشی که اواخر ماه گذشته پس از اعلام آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آغاز شد، افزود.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که با کاهش نرخ تورم آمریکا سیاست‌های انقباضی فدرال‌رزرو تا حدودی محدود شود، با این حال وبا توجه موضع‌گیری‌های برخی تصمیم‌گیران این نهاد به نظر می‌رسد که فدرال رزرو همچنان در مسیر سیاست‌های انقباضی خود مصمم است.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اعلام کرد برای «اعلام پیروزی» در برابر تورم خیلی زود است.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالا در TD Securities گفت: در حال حاضر بازار طلا با پوشش کوتاه‌مدت مواجه است و بازدهی پایین‌تر از آن حمایت می‌شود.

ملک افزود: رشد طلا، پس از اعداد پایین‌تر شاخص قیمت مصرف‌کننده، در مسیر خود متوقف شد، زیرا بازار معتقد است تورم همچنان مشکل‌ساز خواهد بود. سخنرانان فدرال رزرو همچنین پیشنهاد کرده‌اند که آن‌ها نمی‌توانند از مبارزه با تورم صرف نظر کنند.

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که تحلیل‌گران وال استریت در زمینه نوسانات این هفته بازار طلا بسیار سردرگم هستند. از ۱۱ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، تنها ۹ درصد بر این باورند که روند بازار با نوسان اندک ثابت می‌ماند. در همین حال ۴۵.۵ درصد روند بازار را صعودی و ۴۵.۵ درصد این روند را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند.

دلار ضعیف‌تر می‌تواند جذابیت طلا را تقویت کند، زیرا هزینه‌های خریدارانی که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد.

اگر طلا در بازار‌های جهانی نتواند در حدود سطح ۱۸۲۰ دلار در هر اونس بسته شود، صعود تابستانی برای این فلز گرانبها تا حدود زیادی غیرممکن خواهد شد. برخی از تحلیلگران حتی نسبت به کاهش قیمت به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس هشدار می‌دهند.

بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که ارزش طلا پس از کاهش نرخ تورم، افزایش قابل توجهی داشته باشد. اعداد CPI در هفته گذشته کمتر از حد انتظار بودند. اما طلا نتوانست از سود آنی فلز گرانبها استفاده کند.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید