طرز تهیه پای گوجه فرنگی

طرز تهیه پای گوجه فرنگی

می‌توانید به جای حلقه‌ای خرد کردن گوجه فرنگی‌ها و چیدن آن‌ها روی تارت، آن‌ها را نیز به همراه کالباس در قابلمه ریخته و مخلوط کنید سپس مواد را روی تارت بریزید.

کد خبر : ۱۰۹۷۱۰
بازدید : ۷۵۶

تهیه غذا‌هایی که ماده اصلی آن‌ها گوجه فرنگی است به دلیل اینکه گوجه فرنگی در همه فصل‌های سال کشت می‌شود کار راحتی است.

پای گوجه فرنگی یک پیش غذا است که آن را در هر فصلی می‌توانید درست کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پای گوجه فرنگی

خمیر تارت آماده ۲۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن زیتون یک دوم قاشق سوپخوری
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
کالباس ریز خرد شده ۴۰۰ گرم
آویشن پودر شده ۱ قاشق چایخوری
گوجه حلقه‌ای خرد شده ۴ عدد

پای گوجه فرنگی

طرز تهیه پای گوجه فرنگی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود و تمام محیط فر هم دما شوند.

خمیر تارت را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید سپس آن را داخل قالب تارت پهن کنید و خمیر اضافی آن را برش دهید. کاغذ روغنی مخصوص پخت را روی آن قرار دهید و روی کاغذ را با لوبیا و برنج بپوشانید سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا خمیر بپزد و دور آن کاملا طلایی رنگ شود سپس آن را از فر خارج کرده و لوبیا و کاغذ روغنی را بردارید.

تخم مرغ را در کاسه‌ای بریزید و با قلم موی مخصوص آشپزی، روی خمیر را به تخم مرغ آغشته کنید و مجددا خمیر را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در فر قرار دهید. پس از این مدت خمیر را از فر خارج کنید و فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

در تابه‌ای حاوی مقداری روغن زیتون، پیاز را روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در اواخر پخت کمی نمک به پیاز بیفزایید سپس کالباس را به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

در حین این کار با پشت چنگال کالباس‌ها را له کنید. سپس پودر آویشن را به مخلوط کالباس اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید. در آخر تخم مرغ را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

با قاشق، مقداری از مواد را بردارید و داخل خمیر تارت ریخته، روی آن را صاف کنید. سپس گوجه فرنگی‌های حلقه‌ای را نیز روی تارت بچینید و به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا بپزد. پس از این مدت تارت را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن به همراه کچاپ سرو کنید.

می‌توانید به جای حلقه‌ای خرد کردن گوجه فرنگی‌ها و چیدن آن‌ها روی تارت، آن‌ها را نیز به همراه کالباس در قابلمه ریخته و مخلوط کنید سپس مواد را روی تارت بریزید.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید