جوانسازی پوست با باکتری‌ها

جوانسازی پوست با باکتری‌ها

گفته شده علاوه بر پری بیوتیک‌ها، لوازم آرایشی که حاوی اسید لاکتیک تولید شده توسط باکتری‌ها هستند، به دلیل خاصیت ضد خستگی و توانایی آن در لایه برداری برای پوست مفید هستند.

کد خبر : ۱۰۹۷۴۳
بازدید : ۷۸۵

براساس تحقیقات دانشمندان، باکتری‌های مفید موجود در بدن به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

باکتری‌ها جاندارانی هستند که در پوست انسان زندگی می‌کنند و در جوانسازی آن نقش به سزایی دارند. به همین علت سازندگان لوازم آرایشی و بهداشتی برای فروش بیشتر از این نوع جانداران در محصولات خود استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت alarabiya؛ طبق تحقیقات دانشمندان دو نوع باکتری در سطح پوست وجود دارد که به جوانسازی آن کمک می‌کنند البته برخی از باکتری‌ها نیز باعث آسیب رساندن به پوست می‌شوند. در ادامه به اهداف باکتری‌های مفید برای حفظ زیبایی و جوانسازی پوست می‌پردازیم.

رسیدگی به پوست: براساس گزارش‌ها، برخی از باکتری‌های مسئول آکنه در منافذ پوست و مجاری ترشحات سبوم پنهان هستند. تغییرات هورمونی در بدن، علاوه بر استرس روانی، ممکن است منجر به افزایش تولید سبوم پوست و در نتیجه تکثیر باکتری‌ها و بروز آکنه شود.

مواجهه با این مشکل منوط به انتخاب محصولات مراقبتی حاوی پری بیوتیک (نوعی فیبر که بدن نمی‌تواند هضمش کند) است که به افزایش باکتری‌های مورد نیاز بدن کمک می‌کند. محصولات مراقبتی مذکور شامل موادی مانند Actibiom و Bioecolia است. همچنین لوازم دارای پری بیوتیک باعث حفظ تعادل پوشش اپیدرمی باکتری‎‌ها و کاهش ناخالصی‌ها می‌شود.

گفته شده علاوه بر پری بیوتیک‌ها، لوازم آرایشی که حاوی اسید لاکتیک تولید شده توسط باکتری‌ها هستند، به دلیل خاصیت ضد خستگی و توانایی آن در لایه برداری برای پوست مفید هستند.

مقاومت در برابر حساسیت: هنگامی که اکوسیستم بدن بنا به دلایلی مختل شود، پوست نقش ضدالتهابی خود را ایفا نمی‌کند و این امر باعث افزایش باکتری مضر در بدن و حساسیت بیش از حد می‌شود.

به همین علت پزشکان به افراد توصیه می‌کنند برای افزایش باکتری مورد نیاز بدن علاوه بر عصاره‌های گیاهی تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، گل همیشه بهار و زنبق، کرم‌های مراقبتی غنی از پری بیوتیک‌ها مانند Bioecolia استفاده کنند.

تاخیر در علائم پیری: التهاب یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست و نتیجه مستقیم سبک زندگی پر استرس و قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌ها است. میکروبیوتا یکی از سپر‌های نامرئی پوست در نظر گرفته می‌شود و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند.

بنابراین، پروبیوتیک‌ها در بسیاری از کرم‌های ضد پیری گنجانده شده‌اند، به ویژه در بیوفیدوس، که با سایر مواد تقویت‌کننده جوانی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید هیالورونیک یا حتی کافئین ترکیب می‌شود که نتایج موثری بر روی ناحیه دور چشم دارد.

مبارزه با خشکی پوست: تحقیقات نشان داده که افراد دارای پوست خشک فاقد تنوع باکتریایی هستند که در افراد دارای پوست معمولی وجود دارد، بنابراین می‌توان برای حفظ رطوبت پوست و افزایش تنوع باکتری، افراد می‌توانند از محصولات مراقبتی با فرمول‌های تسکین دهنده که حاوی آب حرارتی غنی از مواد معدنی مغذی مانند سلنیوم هستند، استفاده کنند.

افزایش درخشندگی: برخی از باکتری‌ها دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند و به پوست اجازه می‌دهند دفاع ایمنی طبیعی پوست را فعال کنند و توانایی آن را برای بازسازی سریع‌تر و بازیابی درخشندگی پوست افزایش دهند. در این زمینه، مراقبت از میکروبیوتا می‌تواند به یک مزیت اضافی برای کمک به پوست در بازیابی شادابی خود در فضای شهر‌هایی که آلودگی زیادی وجود دارد تبدیل شود.

برای افزایش درخشندگی می‌توان از مایعات و سرم‌های غنی از پروبیوتیک‌ها مانند لیزات لاکتوباسیلوس پنتوس برای تقویت دفاع ایمنی پوست استفاده کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید