کثیف‌ترین تبانی‌های تاریخ فوتبال

کثیف‌ترین تبانی‌های تاریخ فوتبال

در این بازی عجیب، از اوایل نیمه دوم چهار بازیکن از زمین خارج شده و گفتند خسته شده‌اند و تیم‌شان بازی را تنها با هفت بازیکن ادامه داد. با وجود این که تیم نسامی هفت نفره بود، اما در جریان پیروزی ۵۹ بر یک تیم ماتیاسی، ۴۱ گل، گل‌به‌خودی توسط بازیکنان نسامی بوده است!

کد خبر : ۱۰۹۸۱۶
بازدید : ۸۶۸

دو هفته است که هیجان فوتبال با شروع لیگ‌های کشور‌های مختلف به تلویزیون ما برگشته. فوتبالی که در کنار هیجان حاشیه هم دارد. حالا که فصل فوتبالی شروع شده بد نیست از نتایج عجیب فصل قبل بگوییم. مثل یک بازی که ۹۵ گل داشت. بله ۹۵ تا که البته ۹۳ تایش در یک نیمه به ثمر رسید.

می‌پرسید مگر می‌شود در یک بازی که آن هم در نیمه اولش با نتیجه دو بر صفر به پایان رسیده، ۹۵ گل به ثمر برسد تا تیم برنده از لحاظ تفاضل گل نگرانی نداشته باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. آن هم نه در مسابقات محلات یک شهر یا روستا بلکه در لیگ یک کشور که فدراسیون فوتبال هم دارد.

حالا صدای فدراسیون فوتبال سیرالئون هم درآمده و آن‌ها گفته‌اند درباره نتایج فوق‌العاده عجیبی که در فوتبال این کشور ثبت شده، نتایجی مثل ۹۵-۰ و ۹۱-۱ تحقیقات انجام خواهد داد.

رقابت تا ۹۵ گل برای افزایش تفاضل گل

فوتبال سیرالئون شاهد اتفاقاتی بوده که کلمه عجیب برای توصیف آن‌ها کافی نیست. نتایجی مثل پیروزی ۹۵-۰ و ۹۱-۱. این دو مسابقه فوق‌العاده عجیب و غریب در لیگ دسته دو فوتبال سیرالئون برگزار شده است.

در مسابقه اول تیم «کاهونلا رنجرز» رقیبش «لبومببو یونایتد» را با نتیجه ۹۵-۰ و در مسابقه دوم، تیم «گلف اف‌سی» حریف خود «کوکیما لبانون» را با نتیجه ۹۱-۱ شکست داد. دو مسابقه‌ای که مسلما در کتاب‌های رکورد تاریخ فوتبال ثبت خواهند شد.

این نتایج آن قدر باورنکردنی است که حتی اگر در نهایت از سوی مراجع سیرالئون باطل شود، ولی در جرگه عجیب و غریب‌ترین اتفاقات در یاد‌ها خواهد ماند. جالب اینجاست که نتایج عجیب و غریب دو بازی مدیون اتفاقاتی است که در نیمه دوم هر دو مسابقه افتاده است؛ چرا که بازی اول بین «کاهونلا رنجرز» و «لبومبو یونایتد» در نیمه اول با پیروزی ۲-۰ «کاهونلا» به پایان رسیده بود و دیدار «گلف اف‌سی» و رقیبش هم در پایان نیمه اول ۷-۱ به سود تیم پیروز بود.

البته فدراسیون فوتبال این کشور گفته از تبانی رخ‌داده در دو مسابقه که دو تیم در رقابت برای افزایش تفاضل گل هم هستند، آگاه است، ولی برای مطلع‌شدن از چند و، چون دقیق رویداد‌ها و پیداکردن افراد مقصر باید در این باره تحقیقات انجام دهد.

۴۱ گل‌به‌خودی برای تغییر قهرمان!

اوایل خرداد امسال در سطح چهارم فوتبال کشور آفریقای جنوبی، جایی که تیم‌های «ماتیاسی» و «شیولانی‌تایگرز» برای قهرمانی در رقابت بودند، تبانی‌شان خبرساز شد. «ماتیاسی» در هفته آخر به پیروزی با اختلاف ۱۶ گل برای قهرمانی نیاز داشت و رقیبش «شیولانی‌تایگرز» خیالش بابت تفاضل گل بهتر راحت بود و می‌توانست در صورت پیروزی به قهرمانی دست یابد، اما ماتیاسی در روز پایانی با نتیجه ۵۹ بر یک توانست در جدول رده‌بندی بالاتر از رقیب خود قرار گیرد و قهرمان شود!

در این بازی عجیب، از اوایل نیمه دوم چهار بازیکن از زمین خارج شده و گفتند خسته شده‌اند و تیم‌شان بازی را تنها با هفت بازیکن ادامه داد. با وجود این که تیم نسامی هفت نفره بود، اما در جریان پیروزی ۵۹ بر یک تیم ماتیاسی، ۴۱ گل، گل‌به‌خودی توسط بازیکنان نسامی بوده است!

بعد از بررسی‌ها و با اعلام حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، مسئولان این باشگاه‌ها بین پنج تا هشت فصل و مسئولان برگزاری مسابقه ۱۰ فصل محروم شدند.

۱۴۶ گل در دو مسابقه برای صعود

سال ۱۳۹۳ اتفاقی بسیار عجیب در لیگ کشور نیجریه رخ داد که باعث شد در دو مسابقه در مجموع ۱۴۶ گل از خط دروازه‌ها عبور کند! دو تیم فوتبال حاضر در لیگ نیجریه برای صعود به لیگ دسته اول این کشور نیاز به تفاضل گل زیاد داشتند و در نهایت این دو تیم توانستند با نتایج عجیب ۷۹ بر صفر و ۶۷ بر صفر به پیروزی دست یابند و به لیگ دسته اول نیجریه صعود کنند

نکته جالب درباره مسابقه ۷۹ بر صفر این است که پلاتئو فورس، یکی از بازیکنان تیم برنده، ۷۲ گل از ۷۹ گل تیمش را به‌تن‌هایی به ثمر رساند. پس از این مسابقه، فدراسیون فوتبال نیجریه گفت: «این یک شرمساری کامل برای فوتبال نیجریه است. تمامی بازیکنان و مسئولان چهار تیم و مسئولانی که در این تبانی دست داشتند، محروم خواهند شد.»

۵۸ گل برای بقای باورنکردنی

سال ۱۳۹۱، یک تیم در مسابقات لیگ نوجوانان استانی ایران برای بقا باید در بازی پایانی با تفاضل ۵۶ گل به پیروزی می‌رسید و در این بازی توانست حریف خود را ۵۸ بر یک شکست دهد! بنابراین این تیم با این پیروزی عجیب که بعد‌ها تبانی‌اش ثابت شد، در لیگ نوجوانان استانی باقی ماند!

اتفاقی که آن قدر عجیب است که جای هیچ گمانه و تردیدی را درباره تبانی باقی نگذاشت و از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و البته تابلوترین تبانی‌های تاریخ فوتبال ایران یاد می‌شود.»

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید