اینفوگرافیک/ کاربرد انواع پیاز که نمی‌دانستید

اینفوگرافیک/ کاربرد انواع پیاز که نمی‌دانستید

در ایران پیاز قرمز یا بنفش محبوبیت خاصی بین آشپز‌ها دارد. رنگ و طعم این پیاز کمی متفاوت و البته تند است و بیشتر برای داغ کردن (سرخ کردن) به کار می‌رود و زمان محدودی هم برای عرضه دارد.

کد خبر : ۱۰۹۸۹۹
بازدید : ۱۰۰۹

فاطمه عباسی | پیازه و نیازه! این جمله را حتما از بلندگوی دستی فروشندگان دوره‌گرد تره‌بار شنیده‌اید. جایگاه پیاز در غذا‌های ایرانی بسیار ویژه است و تقریبا هیچ خانه ایرانی وجود ندارد که سبد پیاز‌های آشپزخانه‌اش خالی بماند.

نجف دریابندری در کتاب مستطاب آشپزی نوشته است که کار همه خورش‌ها و بسیاری از دیگر غذا‌ها با پیاز شروع می‌شود. مردم جنوب به پیاز داغ و فلفل و زردچوبه اول خوش «بن بریز» - به معنای پی ریزی- می‌گویند و این از اهمیت این ماده خوراکی حکایت دارد.

در رابطه با خواص پیاز، ‏ لزوم شستن پیاز و روش‌های خرد کردن پیاز مطالب زیادی وجود دارد، اما درباره کاربرد‌های انواع پیاز چطور؟

در ایران پیاز قرمز یا بنفش محبوبیت خاصی بین آشپز‌ها دارد. رنگ و طعم این پیاز کمی متفاوت و البته تند است و بیشتر برای داغ کردن (سرخ کردن) به کار می‌رود و زمان محدودی هم برای عرضه دارد. مادربزرگ من راز لعاب انداختن خورش قیمه را استفاده از پیاز زرد می‌دانست و از پیاز سفید و یا پیازچه برای درست کردن سالاد استفاده می‌کرد.

پیاز سفید برای سالاد و سفره مناسب است و خوب سرخ نمی‌شود. آشپز‌های دیگر کشور‌ها هم برای انواع پیاز کاربرد‌های خاصی در نظر دارند؛ تیست آو هوم‏ در تقسیم‌بندی انواع پیز و کاربرد‌های آن نوشت پیاز‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام اهداف مختلفی هم دارند:

اینفوگرافی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید