رونالدو؛ در چند جام جهانی بازی کرده است؟

رونالدو؛ در چند جام جهانی بازی کرده است؟

بسیاری تصور می‌کردند که سال ۲۰۱۸ آخرین حضور کریستیانو رونالدو در جام جهانی، این بزرگ‌ترین تورنمنت جهان خواهد بود، اما فوق‌ستاره پرتغالی با حضور در قطر پنجمین جام‌جهانی خود را رقم خواهد زد.

کد خبر : ۱۰۹۹۹۷
بازدید : ۱۷۳۰

کریستیانو رونالدو که اولین گل ملی‌اش در جام جهانی را به تیم ملی ایران زده، حالا و در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای آخرین‌بار در این تورنمنت بزرگ حاضر خواهد شد.

بسیاری تصور می‌کردند که سال ۲۰۱۸ آخرین حضور کریستیانو رونالدو در جام جهانی، این بزرگ‌ترین تورنمنت جهان خواهد بود، اما فوق‌ستاره پرتغالی با حضور در قطر پنجمین جام‌جهانی خود را رقم خواهد زد.

کریستیانو رونالدو اکثر جام‌های جذاب در فوتبال جهان را به دست آورده است. با کسب چندین عنوان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمانی در جام ملت‌های اروپا با پرتغال در سال ۲۰۱۶؛ کابینت جام‌های افتخار این مهاجم به طرز زیبایی تزئین شده است.

با این حال، تلاش او برای بردن بزرگ‌ترین جایزه، یعنی جام جهانی، همچنان ادامه دارد. رونالدو از سال ۲۰۰۶ در تمام دوره‌های جام‌جهانی شرکت کرده و پنجمین حضور خودش در این رقابت‌ها را در قطر آغاز خواهد کرد.

رونالدو در جام جهانی ۲۰۰۶ - آلمان

پس از کمک به پرتغال برای رسیدن به فینال یورو ۲۰۰۴، جهان منتظر بود ببیند که این ستاره درخشان در سطح بین‌المللی چه کار خواهد کرد.

رونالدو اولین بازی خود در جام جهانی را در برابر آنگولا در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۶ انجام داد. او در بازی بعدی مقابل ایران از روی نقطه پنالتی گل زد و با این گل، در سن ۲۱ سال و ۱۳۲ روزگی به جوان‌ترین بازیکن پرتغالی تبدیل شد که در جام‌جهانی گلزنی کرده است.

پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف هلند رفت. اما رونالدو مدت کوتاهی در زمین حضور داشت و به دلیل تکل خشن خالد بولحروز از درد به خود پیچید و از زمین بیرون رفت. خوشبختانه خیلی زود بهبودی خود را به دست آورد و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل انگلیس نقش مهمی ایفا کرد.

در آن بازی، وین رونی با خطا روی ریکاردو کاروالیو از زمین اخراج شد، و رونالدو که به شدت به داور اعتراض می‌کرد و از او می‌خواست که به رونی کارت قرمز بدهد پس از اخراج رونی به نیمکت پرتغال نگاه کرد و چشمک زد، و همین چشمک انتقادات زیادی را علیه او برانگیخت.

با این حال، با گل زدن از روی نقطه پنالتی پرتغال را به نیمه‌نهایی رساند. پرتغال در دو بازی پایانی به فرانسه و آلمان باخت و در جام جهانی چهارم شد.

رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۰ - آفریقای جنوبی

رونالدو برای رسیدن به آفریقای جنوبی راه سختی را گذراند. در حالی که توپ طلا را به دست آورد و با امضای قرارداد ۹۴ میلیون یورویی با رئال مادرید به گران‌ترین بازیکن جهان تبدیل شده بود، اما در طول رقابت‌های انتخابی پرتغال حتی یک گل هم به ثمر نرساند.

تا اینکه بعد از ۱۶ ماه اولین گل ملی خود را در مرحله گروهی جام جهانی مقابل کره شمالی به ثمر رساند و پرتغال آن بازی را با نتیجه ۷-۰ پیروز شد. پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی به اسپانیا باخت و از تورنمنت خارج شد.

رونالدو در مرحله گروهی درخشان بود و بهترین بازیکن دیدار در مقابل ساحل عاج، کره شمالی و برزیل شد. اما در کل آن تورنمنت فقط یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد، آن هم در بازی مقابل کره شمالی؛ و باعث شد در سطح بین‌المللی مورد انتقاد قرار بگیرد.

رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۴ - برزیل

بار دیگر، رونالدو درخشش خود را در سطح باشگاهی به نمایش گذاشت و یک توپ طلای دیگر برنده شد و اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید به دست آورد. او حتی نسبت به آخرین دور انتخابی جام جهانی پیشرفت قابل توجهی داشت و در طول رقابت‌های پرتغال ۸ گل به ثمر رساند، از جمله چهار گل در بازی دو مرحله‌ای پلی‌آف مقابل سوئد. متأسفانه باز هم با شروع مسابقات واقعی بخت با CR ۷ یار نبود.

رونالدو با آسیب در ناحیه تاندون کشکک زانو وارد برزیل شد، با این حال به میدان رفت، اما نتوانست جلوی باخت سنگین ۴-۰ تیمش مقابل آلمان را بگیرد. او در بازی بعدی مقابل ایالات متحده، در وقت اضافه یک پاس گل داد و بازی ۲-۲ مساوی شد، و در دیدار پایانی، یک گل دیرهنگام به ثمر رساند و باعث پیروزی ۲-۱ پرتغال در مقابل غنا شد. این پنجاهمین گل ملی او بود.

در نهایت پرتغال به دلیل تفاضل گل از گروه صعود نکرد. رونالدو در پاسخ به این سوال که آیا حضور در جام جهانی ارزشش را داشت تا با وجود مصدومیت به میدان برود و حرفه خود را به خطر بیاندازد، گفت: «اگر دو یا سه کریستیانو رونالدو در تیم داشتیم، احساس راحتی بیشتری می‌کردم. اما نداریم.»

رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه

در سال ۲۰۱۸، رونالدو به تنهایی سه امتیاز از اسپانیا گرفت و در اولین بازی مرحله گروهی هت‌تریک کرد. او با سه گل خود به مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که در یک مسابقه سه گل به ثمر رسانده است، و به دنیا نشان داد که هنوز جادوی زیادی برایش باقی مانده است.

او در بازی بعدی، بار دیگر گلزنی کرد و سه امتیاز در برابر مراکش به دست آورد تا با پشت سر گذاشتن رکورد فرنتس پوشکاش، تبدیل به برترین گلزن اروپا در تمام دوران‌ها شود. اما در بازی بعدی مقابل ایران یک پنالتی را از دست داد و پرتغال به تساوی یک بر یک رسید.

پرتغال پس از باخت ۲-۱ مقابل اروگوئه در مرحله یک‌هشتم نهایی، از مسابقات خارج شد و خروج زودهنگام، رونالدو را در کسب بزرگ‌ترین جام فوتبال ناکام گذاشت.

همه جام جهانی‌های که رونالدو در آن‌ها بازی کرده است:

جدول جام جهانی
منبع: خبر ورزشی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید