آمار فوتی‌های کرونا امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۹

آمار فوتی‌های کرونا امروز ۱۴۰۱/۰۶/۰۹

وزارت بهداشت آمار فوتی‌های کرونا امروز ۹ شهریورماه را ۴۷ نفر اعلام کرد.

کد خبر : ۱۱۰۰۲۵
بازدید : ۵۵۱

فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۹ شهریورماه ۴۷ نفر اعلام شد که به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۸۶۷ نفر رسید.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش فرادید؛ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۲۹۶ هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۰۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۳ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۶۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۸۷۶ نفر دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۴۵ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۵۱ هزار و ۸۷۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۴۵ هزار و ۵۲۸ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس، تاکنون به ۶۰۷ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۶۶۴ نفر در یک روز به تعداد شش میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۲۵ نفر رسیده است. آمار بهبودیافتگان نیز به ۵۸۲ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۲۱ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است).

۱. آمریکا یک میلیون و ۶۹ هزار و ۷۴۸ نفر (۲۵۱ فوتی)

۲. برزیل ۶۸۳ هزار و ۹۱۴ نفر (۱۹۶ فوتی)

۳. هند ۵۲۷ هزار و ۸۷۴ نفر (۴۵ فوتی)

۴. روسیه ۳۸۴ هزار و ۲۵۴ نفر (۹۴ فوتی)

۵. مکزیک ۳۲۹ هزار و ۴۰۱ نفر (۱۱ فوتی)

۶. پرو ۲۱۵ هزار و ۷۴۵ نفر (۶۰ فوتی)

۷. انگلستان ۱۸۷ هزار و ۷۶۱ نفر (بدون فوتی)

۸. ایتالیا ۱۷۵ هزار و ۵۰۵ نفر (۹۸ فوتی)

۹. اندونزی ۱۵۷ هزار و ۵۴۱ نفر (۲۰ فوتی)

۱۰. فرانسه ۱۵۴ هزار و ۳۹ نفر (۷۲ فوتی)

۱۱. آلمان ۱۴۷ هزار و ۲۲۳ نفر (بدون فوتی)

۱۲. ایران ۱۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر (۴۷ فوتی)

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید