طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

کشک بادمجان یکی از پیش غذا‌های خوشمزه و قدیمی سفره‌های ایرانی است این پیش غذای لذیذ همانند میرزاقاسمی، حلیم بادمجان و بسیاری از غذای اصیل ایرانی همیشه پرطرفدار بوده است.

کد خبر : ۱۱۰۱۱۸
بازدید : ۱۰۲۱

هنر آشپزی یکی از جذاب‌ترین هنر‌های مشترک میان خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود، هنری که سالهاست به شکلی جدی و البته تخصصی‌تر به آن پرداخته می‌شود. حالا اینکه بتوانید با ساده‌ترین مواد اولیه یک غذای خوشمزه و سالم برای اعضای خانواده تهیه کنید، قطعا نیاز به ایده و ترفند‌هایی دارد.

کشک بادمجان یکی از پیش غذا‌های خوشمزه و قدیمی سفره‌های ایرانی است این پیش غذای لذیذ همانند میرزاقاسمی، حلیم بادمجان و بسیاری از غذای اصیل ایرانی همیشه پرطرفدار بوده و کمتر کسی می‌تواند، بگوید دستور پخت این غذای ساده و خوشمزه را بلد نیست. ولی همین طور که می‌دانید کشک بادمجان در چندین ورژن مختلف تهیه می‌شود و برای هر مذاقی سازگار است.

مواد لازم برای کشک و بادمجان رژیمی

بادمجان متوسط: ۴ عدد
سیر له شده:۶ عدد
پیازخرد شده: ۱ عدد
روغن:۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه:به میزان کافی
کشک:۱/۲ پیمانه در صورت دلخواه

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی

مرحله اول: در ابتدای پخت کشک و بادمجان رژیمی باید ۲ عدد از بادمجان‌های تهیه شده را با منقل یا فر کبابی کنید، چون عطر و بوی بادمجان کبابی در کشک بادمجان غذا را خوش طعم‌تر می‌کند. بعد از خنک شدن پوست آن را بگیرد و خرد کنید. ۲ عدد بادمجان دیگر را هم پوست بگیرید و به اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله دوم: تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و به اندازه یک قاشق غذا خوری روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. سپس پیاز‌ها را داخل آن بریزید و تفت دهید. سیر له شده را هم به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و هم بزنید. کمی نمک و زردچوبه روی آن‌ها بپاشید و تفت دهید تا عطر زردچوبه در بیاید.

مرحله سوم: بادمجان‌های کبابی و خام را هم به پیاز‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید. بعد در تابه را ببندید و اجازه دهید با حرارت خیلی کم بادمجان‌ها آب بیندازند و نرم شوند.

مرحله نهایی: بعد از اینکه تمام آب بادمجان‌ها کشیده و پخته شد آن را از روی حرارت بردارید و با مقداری نعناع داغ، پیاز داغ، سیر داغ، گردوی خرد شده و مقداری زعفران تزیین کنید. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید مقداری کشک را در آخر پخت اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید.

نکات

اگر فقط دو عدد از بادمجان‌ها را کبابی کردم فقط به خاطر عطر و بویی است که به غذا می‌دهد، چون زمانی که کبابی می‌شوند گوشت شان هم کمی کمتر می‌شود و ترجیح می‌دهم بادمجان‌های دیگر کامل و گوشتی استفاده شوند. در تفت دادن اون یک عدد پیاز هم فقط از یک قاشق غذا خوری روغن استفاده می‌کنیم.

در صورت تمایل می‌توانید ۱/۲پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روی حرارت برداشته و روی آن را تزئین کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید