طرز تهیه ۵ ساندویچ خانگی، سریع و خوشمزه

طرز تهیه ۵ ساندویچ خانگی، سریع و خوشمزه

ساندویچ نسبت به سایر غذا‌ها کم‌هزینه‌تر است و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. همچنین ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین علت نیز می‌تواند برای کودکان مفید باشد.

کد خبر : ۱۱۰۱۳۰
بازدید : ۱۷۸۰

ساندویچ خانگی ازجمله غذا‌های لذیذی است که طرفداران بسیاری دارد و می‌توانید آن را در وعده‌های غذایی مختلف مصرف کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

این غذای محبوب نسبت به سایر غذا‌ها کم‌هزینه‌تر است و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. همچنین ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین علت نیز می‌تواند برای کودکان مفید باشد.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند مورد از محبوب‌ترین ساندویچ‌های خانگی که می‌توانید به‌عنوان غذا برای مجالس، مهمانی‌ها و تولد‌های خود با کمترین هزینه تهیه کنید آشنا کنیم.

ساندویچ پاستا و پنیر

طرز تهیه ساندویچ پاستا و پنیر: در ابتدا شیر و پاستا را در ظرفی ریخته و حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. مواد را هم‌زده و دوباره حدود یک دقیقه و ۳۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید. در این مرحله پاستا باید پخته و غلظت یافته باشد.

مقدار زمان پخت پاستا به مایکروویو بستگی دارد. بلافاصله پنیر رنده شده را اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا پنیر ذوب شود. درصورت نیاز آن را حدود ۲۰‌ثانیه در مایکروویو قرار دهید، سپس هم بزنید.

در ادامه یک‌دوم قاشق سوپ‌خوری کره را روی یک طرف هر یک از نان‌های تست بمالید. روی قسمت‌های کره مالیده نشده نان‌ها یک ورقه پنیر قرار دهید. روی ۲عدد از نان‌ها پاستای پنیری پخش کنید و ۲عدد نان باقیمانده را روی آن‌ها قرار دهید تا به شکل ساندویچ در آیند.

در ادامه تابه‌ای را انتخاب کنید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. هنگامی که ماهیتابه به خوبی داغ شد، ساندویچ‌ها را در آن سرخ کنید تا کاملاً طلایی و برشته شده و پنیر داخل آن‌ها ذوب شود. حال ساندویچ‌ها آماده است و می‌توانید سرو کنید.

مواد لازم
نان تست: ۴ عدد
کره: ۲قاشق سوپ‌خوری
پنیر چدار: ۴ورقه
پاستا: یک‌دوم پیمانه
شیر: یک‌دوم پیمانه
پنیر چدار ریز رنده شده: یک‌دوم پیمانه

ساندویچ تورتیلای فیله سوخاری

طرز تهیه تورتیلای فیله سوخاری: در ابتدا فیله‌ها را به ابعاد کوچک برش دهید. روی آن‌ها نمک، فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید. تکه‌های مرغ را ابتدا در تخم‌مرغ کمی هم زده شده فرو کنید و سپس در کورن‌فلکس پودر شده بغلتانید.

سپس آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. نان‌های تورتیا را گرم کنید و وسط آن‌ها برگ کاهو قرار دهید. سپس فیله مرغ سوخاری و گوجه‌فرنگی خرد شده اضافه کنید. سس را روی مواد بریزید و نان را بپیچید و سرو کنید.

طرز تهیه سس: ماست و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و سیر له شده را به آن بیفزایید. پیازچه را ریز خرد کرده و اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کرده، نمک و فلفل بزنید. سس را تا زمان سرو در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم
فیله مرغ و گوجه‌فرنگی (هرکدام): ۲عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم
پاپریکا: ۲ قاشق چای‌خوری
کورن‌فلکس پودر شده: ۳پیمانه
تخم‌مرغ کمی زده شده: ۲عدد
نان تورتیا: ۴عدد
برگ کاهو و روغن (هرکدام): به مقدار لازم

مواد لازم سس
ماست یونانی: ۲۰۰ میلی‌لیتر
آبلیمو سنگی: ۳ قاشق سوپ‌خوری
سیر له شده: ۳ الی ۴حبه
پیازچه ریز خرد شده: یک عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم

ساندویچ سالاد یونانی

ساندویچ سالاد یونانی

طرز تهیه ساندویچ سالاد یونانی: در ابتدا نان پیتا‌ها را از وسط نصف کرده تا بتوانید ساندویچ‌های بیشتری با آن‌ها درست کنید. سپس حمص که مواد میانی ساندویچ‌مان است را آماده کنید. طرز تهیه حمص نیز به این شکل است که گوجه، خیار، زیتون، پیاز و پنیر را ریز خرد کرده و با هم مخلوط کنید تا به خوبی به خورد هم بروند.

فلفل دلمه‌ای خردشده، آبلیموترش و روغن زیتون را به همراه مقداری نمک و فلفل به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و هم بزنید. وقتی حمص آماده شد، در بین هر نیمه نان یک قاشق حمص بریزید و پخش کنید، سپس مخلوط سبزیجات را هم به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و داخل هر نیمه نان یک قسمت از آن را بریزید.

در این مرحله ساندویچ‌ها آماده است و می‌توانید آن‌ها را در ظرف موردنظر گذاشته و با استفاده از گوجه، ذرت، خیارشور و مواد خوراکی دیگر آن را تزئین کرده و در نهایت آن را سرو کنید.

مواد لازم
پنیر فتا: ۴۰گرم
کاهو خرد شده: ۱پیمانه
خیار: ۱عدد
فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده: ۴/۱پیمانه
پیاز: ۱ عدد کوچک
زیتون بدون هسته: ۸ عدد
نان پیتا: ۲ عدد
گوجه‌فرنگی: ۱عدد
حمص: ۴قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱قاشق غذاخوری
آب لیموترش: ۱قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار دلخواه
فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

ساندویچ سرد ماهی تن

طرز تهیه ساندویچ سرد ماهی تن: در ابتدا یک کاسه متوسط انتخاب کرده و ماهی تن را به همراه کرفس که ساقه آن را در جهت طول دو نیم کرده و نازک ورقه کرده‌ایم و سیب که به قطعات نیم‌سانتی‌متری خرد کرده‌ایم، داخل آن ریخته و مخلوط می‌کنیم.

سپس سس مایونز را به همراه ریحان و آبلیمو به تن ماهی اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم، طوری که مواد کاملاً به خورد هم بروند.

در ادامه مقداری نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده و سالادمان را مزه‌دار می‌کنیم. مخلوط ماهی تن را به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و روی نان تست ریخته و با قاشق پخش می‌کنیم.

در ادامه تکه‌های باقی‌مانده نان تست را روی مواد قرار می‌دهیم. در این مرحله ساندویچ‌ها آماده هستند و می‌توانیم آن‌ها را در ظرف موردنظرمان چیده و رویشان را تزئین کنیم.

نکته: باید توجه داشته باشیم با توجه به اینکه تن ماهی خود نمک دارد، هنگامی که قصد داریم نمک را به مواد اضافه کنیم، با احتیاط و کم‌کم این کار را انجام دهیم.

مواد لازم
کنسرو ماهی تن با روغن زیتون: ۳۵۰ گرم
کرفس: ۲ساقه
سیب پوست کنده و خرد کرده: ۱عدد
مایونز: ۴ قاشق سوپ‌خوری
برگ ریحان ساتوری شده: ۲‌قاشق سوپ‌خوری
آبلیموی تازه: ۱ قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل آسیاب کرده: به مقدار لازم
نان تست جو یا چاودار: ۸برش

ساندویچ رویال برگر

طرز تهیه ساندویچ رویال برگر: در ابتدا سیر و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کرده و آب اضافی آن‌ها را می‌گیریم. سپس آن را به همراه تخم‌مرغ، پودر سیر، پودر موسیر و فلفل به گوشت اضافه کرده و خیلی خوب ورز می‌دهیم. سپس آرد سوخاری را به‌صورت مرحله‌ای و کم‌کم به گوشت اضافه می‌کنیم و هر بار آن را به خوبی ورز می‌دهیم.

سپس گوشت آماده شده را به شکل یک دایره درمی‌آوریم و برای یک ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا استراحت کنند. قارچ‌های خرد شده را داخل تابه ریخته و مقداری نمک و فلفل به آن‌ها زده و تفت می‌دهیم تا آب قارچ کشیده شود.

بعد همبرگر را داخل ماهیتابه قرار می‌دهیم تا سرخ شود. وقتی دو طرف همبرگر سرخ شد، ورقه پنیر را روی همبرگر قرار می‌دهیم تا با حرارت همبرگر پنیر آب شود. همبرگر پنیری را داخل نان می‌گذاریم و روی آن ۲‌ورقه ژامبون، کاهو، گوجه و خیارشور می‌گذاریم.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده با دنبه: نیم کیلو
تخم‌مرغ: ۱عدد
پیاز: ۴عدد
سیر: ۲حبه
آرد سوخاری: به میزان لازم
پودر سیر: ۲قاشق مرباخوری
پودر موسیر: ۱قاشق مرباخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
نان همبرگر: به میزان لازم
پنیر چدار: به میزان لازم
قارچ خرد شده: ۲ لیوان
ژامبون مرغ: به میزان لازم

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید