انیمیشن «پانتئون»؛ داستان عمیق و خیال‌انگیز ارواح اینترنتی

انیمیشن «پانتئون»؛ داستان عمیق و خیال‌انگیز ارواح اینترنتی

سریال انیمیشن «پانتئون» داستان علمی‌تخیلی بسیار جذابی دارد که با عواطف گرم، شوخی‌های ظریف و پرسش‌های عمیق فلسفی آمیخته شده است.

کد خبر : ۱۱۰۱۳۹
بازدید : ۱۶۱۳

فرادید | سریال «پانتئون» ترکیبی از درام خانوادگی، معما‌های فلسفی و داستان‌های علمی تخیلی دربارۀ آیندۀ بشر است. این از آن انیمیشن‌هایی است که جذابیت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان را دارد، اما احتمالا بزرگسالان خیلی بیشتر از آن لذت خواهند برد و خیلی بهتر درکش خواهند کرد. آیا انسان می‌تواند بدون بدن زندگی کند؟ آیا می‌شود ذهن انسان را به جای مغز، روی یک سیستم پیچیدۀ کامپیوتری بارگذاری کرد؟ این سوال‌های جذاب، مضمون اصلی «پانتئون» را شکل می‌دهند.

به گزارش فرادید؛ شخصیت اصلی انیمیشن «پانتئون» دختر نوجوانی به اسم مَدی است که به تازگی پدرش را از دست داده و در مدرسه توسط همکلاسی‌هایش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. او کاملا احساس تنهایی و ضعف می‌کند. اما یک روز غریبه‌ای که انگار خیلی خوب مدی را می‌شناسد در اینترنت به او پیام می‌دهد. خیلی زود معلوم می‌شود که این غریبه در واقع پدر تازه درگذشتۀ مدی است که ذهنش در یک فضای ابری در اینترنت آپلود شده است.

انیمیشن «پانتئون»؛ داستان عمیق و خیال‌انگیز ارواح اینترنتی

این تازه اول ماجراست؛ مواجهۀ عجیب و غریب مدی با پدرش او را متوجه یک توطئۀ بسیار بزرگ می‌کند که آدم‌های خیلی زیادی را در خودش درگیر کرده است. پدر مدی زمانی برای شرکت لوگاریتم کار می‌کرده و این همان شرکتی است که با اهدافی مرموز، پروژۀ مغز‌های آپلود شده را هدایت می‌کند. در ادامۀ داستان شخصیت‌های دیگری هم به ماجرا اضافه می‌شوند و ماجرا ابعاد خیلی بزرگ و خیال‌انگیزی پیدا می‌کند.

داستان‌هایی شبیه به این را قبلا در فیلم‌های دیگری مثل «تعالی» (۲۰۱۴) هم دیده‌ایم، اما این اصلا باعث نمی‌شود که «پانتئون» کلیشه‌ای و پیش‌پا افتاده به نظر برسد. این سریال فضای رازآلود و پیچیده‌ای دارد و داستان آن به شکلی بسیار منسجم و دقیق و فکرشده به پیش می‌رود. در هر قدم و بعد از هر اطلاع تازه‌ای که از زوایای مختلف ماجرا به دست می‌آوریم، اشتیاق ما برای دانستن ادامۀ ماجرا بیشتر می‌شود.

انیمیشن «پانتئون»؛ داستان عمیق و خیال‌انگیز ارواح اینترنتی

با اینکه سریال خیلی زود به بعضی از سوال‌های ما جواب می‌دهد، اما دائما سوال‌های تازه‌تری را در ذهن ما ایجاد می‌کند. این قطعا به خاطر مضمون عمیق و شگفت‌انگیزی است که در «پانتئون» وجود دارد. مسئلۀ «رابطۀ روح و بدن» برای قرن‌ها ذهن فیلسوفان را به خودش مشغول کرده و این انیمیشن از این پرسش عمیق و فلسفی برای ساختن یک ماجرای مفرح و پرکشش استفاده کرده است. جنبۀ تخیلی این داستان بسیار بلندپروازانه و خیره‌کننده است، اما با این‌حال روند داستان کاملا قابل باور و طبیعی باقی می‌ماند.

جلوۀ بصری انیمیشن شاید در ابتدا خیلی عادی به نظر برسد، اما وقتی وارد قلمرو ذهن‌های آپلودشده می‌شویم، جلوه‌ای کاملا متفاوت و خیال‌انگیز در برابر ما ظاهر خواهد شد. در مجموع، سریال «پانتئون» اثری متفاوت و دیدنی است که هر چیزی را که یک داستان جذاب باید داشته باشد دارد؛ از تخیل و شوخی گرفته تا عواطف ناب و پرسش‌های عمیق.

  • تاریخ انتشار : از ۱۰ شهریور
  • امتیاز مخاطبان (راتن تومیتوز) : %۸۶
  • امتیاز منتقدان (راتن‌تومیتوز) : %۱۰۰
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید