قیمت طلای جهانی امروز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۷ شهریورم اه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۳۱۵
بازدید : ۳۴۷

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار قراردارد، اما طی ۲۴ ساعت گذشته با افت قیمت مواجه شد. امروز ۱۷ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۲۸ درص به ۱۷۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

در ابتدای دیروز قیمت نقطه‌ای اونس طلا به ۱۶۹۱.۳۲ دلار سقوط کرد، اما در ادامه روز تغییر مسیر داد و به حدود ۱۷۱۰ دلار رسید. شاخص دلار در نیمه اول دیروز در بحبوحه نگرانی‌ها از تداوم رکود جهانی ناشی از آمار‌های اقتصادی چین افزایش یافت.

به گزارش فرادید؛ چین در ماه آگوست مازاد تجاری ۷۹.۳۹ میلیارد دلاری را گزارش کرد که بسیار کمتر از ۱۰۱.۲۶ میلیارد دلار در ماه جولای است. شاخص دلار، در بالاترین سطح دو دهه اخیر خود، احتمالا به ۱۱۲ خواهد رسید.

در مورد بازدهی، احتمالا زمانی که شاخص دلار به ۱۱۲ برسد، اسناد ۱۰ ساله خزانه داری به مقادیری بالاتر از ۳.۵ درصد خواهد رسید. بازده اوراق قرضه ممکن است در نقطه‌ای کمتر از ۲.۵۰ به موقعیت ایده آل خود برسد.

بنابراین، زمانی که شاخص دلار به ۱۰۴.۵ برسد و بازدهی ۱۰ ساله به زیر ۲.۵۰ برسد، احتمال دارد که طلا دوباره به کانال ۱۸۰۰ دلاری وارد شود. طلا برای بازپس گیری سطح ۱۸۰۰ دلاری باید از وضعیت فروش بیش از حد خارج شود.

شاخص دلار باید اصلاح شده و از ۱۱۰.۶۹ که بالاترین حد ۲۰ سال اخیر است به ۱۰۴.۵۰ برسد. اوراق خزانه ۱۰ ساله باید از ۳.۳۶ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یابد.

از نفت خام گرفته تا ذرت و کاکائو و بخش منابع طبیعی، روز چهارشنبه آبی قرمز بود، زیرا شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر یورو و پنج ارز دیگر قرار می‌دهد، به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید و هزینه خرید مواد اولیه را افزایش داد.

در حالی که قیمت تقریباً همه کالا‌ها کاهش یافت، قیمت نقدی شمش در مقایسه با کاهش ۱.۷ درصدی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در زمان نگارش مقاله، تنها ۰.۳ درصد کاهش داشت. اگر طلا به زیر سطح ۱۶۹۰ دلار برسد، تا ۱۶۵۰ دلار حمایت زیادی نخواهد داشت؛ و اگر شروع به بازگشت کند، اولین نقاط مقاومت ۱۷۲۶ دلار و ۱۷۶۵ دلار خواهد بود.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: واردات طلا توسط هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، در ماه آگوست نسبت به سطح سال گذشته به نصف کاهش یافت، زیرا قیمت‌های داخلی نوسانات و روپیه ضعیف باعث شد مصرف‌کنندگان خرید را به تعویق بیندازند.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید