قیمت طلای جهانی امروز ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ شهریور ماه تالحظه تنظیم گزارش به ۱۷۰۱ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۵۲۸
بازدید : ۴۶۷

فرادید | طلا به مرز ۱۷۰۰ نزدیک شد و احتمال اینکه به کانال ۱۶۰۰ سقوط کند وجود دارد. امروز ۲۳ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۰۶ درصد به ۱۷۰۱ دلار و ۴۹ سنت رسید.

شاخص دلار در روز سه‌شنبه مسیر خود را تغییر داد و به شدت افزایش یافت در حالی که سهام آمریکا سقوط کرد. بازدهی خزانه‌داری پس از اینکه داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه آگوست سریع‌تر از حد انتظار افزایش یافته بود، بالا رفت و زمینه‌هایی را برای افزایش شدیدتر نرخ‌های فدرال رزرو ایجاد کرد.

به گزارش فرادید؛ افزایش ارزش دلار نیز بر قیمت طلا فشار آورد و باعث افت قیمت طلا شد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان که روز سه‌شنبه منتشر شد، فدرال رزرو هفته آینده یک افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره را اعمال خواهد کرد و احتمالاً پس از اینکه در نهایت به اوج رسید، نرخ بهره خود را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند که اینچنین هم شد.

در این میان، روحیه ریسک‌پذیری - همانطور که در لحن مثبت بازار‌های سهام مشهود است - به منزله‌ی یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن تلقی می‌شود. این، همراه با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، به محدود‌کردن قیمت طلا کمک می‌کند. در همین حال، دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح ماهانه روز گذشته کاهش می‌یابد و ممکن است حداقل در حال حاضر به حمایت از کالای دلاری ادامه دهد.

با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی در مورد طلا ندارند و ترجیح می‌دهند در حاشیه امن بمانند. این به‌عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می‌شود که منجر به محدودیت قیمت می‌شود و قبل از تعیین موقعیت برای تمدید بهبود اخیر از رقم گرد زیر ۱۷۰۰ دلار، احتیاط را تضمین می‌کند.

از طرفی دیگر تحلیلگران می‌گویند که در شرایط فعلی، قیمت طلا ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از ارزش منصفانه است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طلا پس از جهش حمایتی در قیمت ۱۷۰۰ دلار در هر اونس، شتاب جدیدی را مشاهده می‌کند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۱۷۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

تحلیلگران گفتند: از نظر ما، بازار طلا در حال حاضر به قیمت‌های سربه‌سر بسیار بالای سه درصد می‌پردازد. در مجموع، می‌توانیم قیمت طلا را تا پایان سال به پایین‌تر از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس ثابت کنیم.

اگرچه دلار آمریکا و افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده همچنان باد مخالف قوی را برای بازار طلا ایجاد می‌کند، اما تحلیلگران بانک آمریکا در حال حاضر کف محکمی را می‌بینند.

نقاط مقاومت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۳۸/۰۰
۱۷۳۲/۰۰
۱۷۲۳/۰۰

نقاط حمایت اصلی اونس طلا XAUUSD:
۱۷۱۴/۰۰
۱۷۰۹/۰۰
۱۷۰۰/۰۰

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید