(ویدئو) حمله هولناک مار‌ها به خانه‌های این شهر ساکنان اش را ترساند!

(ویدئو) حمله هولناک مار‌ها به خانه‌های این شهر ساکنان اش را ترساند!

بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در تایلند موجب بروز بحران دیگری در این کشور شده است: هزاران مار مجبور به خروج از مخفیگاه‌هایشان شده‌اند و به خانه‌های مردم حمله می‌کنند.

کد خبر : ۱۱۰۵۳۵
بازدید : ۳۵۲۶

بارش‌های فصلی در تایلند باعث شده که مار‌ها از مخفیگاه‌هایشان بیرون بیایند و همین موضوع باعث شده، هزاران مار به خانه‌های مردم بانکوک در شهر حمله کنند و غذا و حیوانات خانگی آن‌ها را بخورند.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، با بارش‌های اخیر فصلی در تایلند، مراکز مدیریت حوادث در بانکوک هر ۱۵ دقیقه یک تماس درخواست کمک دریافت می‌کنند که آن‌ها را از پای درآورده است.

بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در تایلند موجب بروز بحران دیگری در این کشور شده است: هزاران مار مجبور به خروج از مخفیگاه‌هایشان شده‌اند و به خانه‌های مردم حمله می‌کنند.

تونی چِنگ، خبرنگار الجزیره گفت: تماسی اضطراری و شروع کاری که به خوبی تمرین شده است. اما این آتش‌نشانان شلنگ آتش نشانی با خود نمی‌برند. آن‌ها این روز‌ها به تهدید دیگری عادت کرده اند. این یک مارگیر است؛ یکی از افسران پلیس سابق که اکنون رئیس یک گروه واکنش سریع است. امروز آن‌ها به دنبال یک شکارچی مرغ و خروس هستند که در صحنه جرم مشغول هضم غذایش است.

یک آتش نشان و مارگیر گفت: باید سریع عمل کنیم. تله جواب نمی‌دهد. ممکن است فرار کند.

این مار سه متری تلاش می‌کند فرار کند، اما راهی برای مخفی شدن ندارد. بعد از کشمشکی کوتاه آن را داخل یک گونی می‌اندازند و می‌برند. در ایستگاه آتش نشانی دو اتاق مملو از این مهاجمان لغزنده شده است. جایشان تنگ است، اما دست کم به آن‌ها غذا می‌دهند. مراکز مدیریت حوادث در سراسر بانکوک اکنون ۶۰ هزار تماس در ارتباط با مار‌ها دریافت می‌کنند که دو برابر تماس‌ها در پنج سال پیش است.

پینیو پوکپینیو، آتش نشان و مارگیر گفت: اینکه اکنون مار‌های بیشتر در خانه‌ها پیدا می‌کنیم به دلیل توسعه شدید مناطق شهری است. آن‌ها (مارها) چاره دیگری ندارند، چون زیستگاه طبیعی‌شان از بین رفته است. اما مکانی در مرکز شهر وجود دارد که از این مار‌ها در آن استقبال می‌شود.

خبرنگار الجزیره می‌گوید: مار کبری را که بزرگ‌ترین و نیز یکی از خطرناک‌ترین مار‌های جهان است. اینجا یکی از معدود مکان‌ها در جهان است که (برای تولید پادزهر) زهر مار را می‌گیرند. اینجا مرکز اصلی تولید پادزهر موسوم به مزرعه مار‌های صلیب سرخ است.

آن‌ها برای آموزش عموم استخراج زهر از مار را به نمایش می‌گذارند. با اینکه این مرکز پادزهر کافی برای بیشتر کشور‌های جنوب شرق آسیا تولید می‌کند، بخش‌هایی از جهان هستند که تامین پادزهر برایشان به شدت کم است.

او گفت: به ایستگاه آتش نشانی بازگردیم. در آنجا این آتش نشان مارگیر مهارت‌های خود را که طی بیش از ۱۹ سال کسب کرده، امتحان می‌کند. اما توصیه وی این است که در خانه چنین کاری نکنید.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید